Σοφία Ζήση ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ως καινοτόμο μέσο διδασκαλίας στο μάθημα της Φυσική Αγωγής

 

 

«Είναι αναμφισβήτητο γεγονός πως το παιχνίδι εδώ και πολλά χρόνια

είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εκπαίδευση και αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών που στηρίχθηκε σε έργα μεγάλων παιδαγωγών όπως των Jacques Rousseau,

John Dewey, Maria Montessori, Friedrich Froebel, Margaret Mac Millan και Rundolf Steiner.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι η ευχαρίστηση

και η διασκέδαση,

έχει πολύ συγκεκριμένους στόχους,

τα κίνητρά του είναι ουσιαστικής σημασίας και δεν εξυπηρετούν

άλλους αντικειμενικούς σκοπούς.

Οι τύποι των παιχνιδιών όπως:

Το ατομικό παιχνίδι -Το ομαδικό παιχνίδι -Το αυθόρμητο παιχνίδι

και Το κατευθυνόμενο παιχνίδι  έρχονται αγαστά και δημιουργικά

να καταταχθούν σε ενδεικτικά είδη παιχνιδιών όπως:

Το παιχνίδι της ταχύτητας -Το πνευματικό παιχνίδι -Το δραματικό παιχνίδι-

Το φυσικό παιχνίδι-Το παιχνίδι ισορροπίας -Το παιχνίδι της μνήμης -

Το παιχνίδι της άσκησης-Το μιμητικό παιχνίδι -Το θεατρικό παιχνίδι -

Το μουσικό παιχνίδι -Το παιχνίδι δύναμης -Το παιχνίδι της προσοχής -

Το παιχνίδι της επιδεξιότητας -Το παιχνίδι καρτερίας -

Το παιχνίδι της πονηριάς -Το παιχνίδι ευκινησίας και τέλος

Το προπαρασκευαστικό παιχνίδι .

 

Η σχέση μεταξύ της Φυσικής Αγωγής και του παιχνιδιού είναι πολύ στενή, εφόσον η Φυσική Αγωγή δίνει στο παιχνίδι βιοψυχο-παιδαγωγικό χαρακτήρα, στοιχείο απαραίτητο για την ανάπτυξη του παιδιού

και το παιχνίδι από την μεριά του αποτελεί το απαραίτητο περιεχόμενό της. Το παιχνίδι σε συνδυασμό με την άσκηση μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να αναδείξει τις ικανότητες του παιδιού-μαθητή.

Όταν η Φυσική Αγωγή συνδυάζεται με το παιχνίδι τότε αποτελεί μια πολύ ευχάριστη αλλά και δημιουργική δραστηριότητα ,

αλλά και μια καινοτομία σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία, καθιστώντας το απαραίτητο εργαλείο διδασκαλίας»

 

Η Σοφία Ζήση είναι Απόφοιτος ΤΕΦΦΑ Θεσσαλονίκης με ειδικότητα στους «Λαϊκούς παραδοσιακούς χορούς» και πτυχίο Διαιτησίας στην Πετοσφαίριση. Μεταπτυχιακές σπουδές στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης στις «Παιδαγωγικές προσεγγίσεις». Εξειδικευμένες επιμορφώσεις στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στην Ειδική Αγωγή, στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και εξειδικευμένη επιμόρφωση στην Ηγεσία και στη Διοίκηση από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης. Εισηγήσεις και δημοσιεύσεις άρθρων σε Συνέδρια. Πτυχίο Β2 επιπέδου στην Αγγλική και τη Γαλλική γλώσσα και Γ2 στην Ιταλική. Πτυχίο ICDL στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και πιστοποίηση Α΄ επιπέδου. Διευθύντρια τέσσερα χρόνια στην επαγγελματική εκπαίδευση και τα τελευταία πέντε χρόνια υπεύθυνη Φυσικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Πολιτιστικά
Τοπικά