Χ.Γρηγορίου: Μια διασυνοριακή δίοδος για πεζούς και Ι.Χ δεν μπορεί να γίνεται πύλη εισόδου παρεμπορίου.

Τη σχετική νομοθεσία πάνω στην οποία βασίστηκε και απευθύνθηκε προς την τοπική κοινωνία με την πρόσφατη ανοιχτή της επιστολή για τη δίοδο Αγίου Κωνσταντίνου , παρουσίασε σήμερα στην ενημερωτική εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου η πρόεδρος του σωματείου ξυλεμπόρων , Α’ Αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕ και μέλος του ΕΒΕ Ξάνθης  Χρυσούλα Γρηγορίου, με παρέμβαση της.

Η κ. Γρηγορίου υπογράμμισε ότι η χρήση και η σκοπιμότητα της διόδου είναι με σαφήνεια προσδιορισμένα χαρακτηριστικά – συνοριακή διάβαση ήπιας κυκλοφορίας για πεζούς και επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης- στο πλαίσιο διακρατικών συμφωνιών που καθορίζουν και τις διμερείς σχέσεις Ελλάδας – Βουλγαρίας.

Υπογράμμισε δε ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να αναρτήσει ανάλογη πινακίδα σήμανσης όπου θα αναγράφονται τα πλήρη χαρακτηριστικά της διόδου ενώ στάθηκε και στη κύρωση της συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της κυβέρνησης της Βουλγαρίας για κοινό έλεγχο σε σχέση με τη διέλευση των συνόρων ( Ν.3780/2009, ΦΕΚ 133 Α’) η οποία προσδιορίζει επακριβώς τον τρόπο ελέγχου των συνόρων ένθεν κακείθεν δεδομένου ότι είχε ήδη δοθεί στην κυκλοφορία η δίοδος από τον Προμαχώνα και δεν είχε ακόμη – όπως και σήμερα άλλωστε- υπογράψει η Βουλγαρία πράξη προσχώρησης και πρωτόκολλο ενσωμάτωσης του κεκτημένου Σένγκεν στο πλαίσιο της Ε.Ε. Μάλιστα στο άρθρο 23 της συμφωνίας αναφέρεται ότι ‘η συμφωνία συνάπτεται για αόριστο χρόνο και θα παύσει να ισχύει χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση κατά την ημερομηνία που έχει ορίσει το Συμβούλιο της Ε.Ε. για την άρση των συνοριακών ελέγχων μεταξύ των συμβαλλομένων μερών της συμφωνίας Σένγκεν και της Βουλγαρίας , στο πλαίσιο της απόφασης του σχετικά με την πλήρη εφαρμογή του κεκτημένου Σένγκεν στη Δημοκρατία της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ε.Ε. και το πρωτόκολλο για την ενσωμάτωση του κεκτημένου Σένγκεν στο πλαίσιο της Ε.Ε.’

Δεδομένου ότι η Βουλγαρία δεν έχει υπογράψει τη συνθήκη Σένγκεν , η συμφωνία είναι σε ισχύ και η προκαθορισμένη διαδικασία ελέγχου από συγκεκριμένες ελεγκτικές αρχές – για τη χώρα μας ορίζεται η Αστυνομία- επίσης σε ισχύ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο καθορισμός των ‘συνοριακών ελέγχων’ στα σημεία διέλευσης χερσαίων συνοριακών σημείων για είσοδο και έξοδο από το έδαφος των συμβαλλόμενων μερών των υπό έλεγχο προσώπων , συμπεριλαμβανομένων των μέσων μεταφοράς τους και των αντικειμένων που έχουν στην κατοχή τους καθώς και ο τρόπος λειτουργίας των ελεγκτικών οργάνων στη ζώνη ελέγχου.

Η κ Γρηγορίου γνωστοποίησε ότι όλο το υλικό τόσο για τη χρήση της διόδου όσο και για το καθεστώς των ελέγχων θα το μεταβιβάσει στην ΟΕΒΕ και το ΕΒΕ Ξάνθης ώστε να εξακριβωθεί εάν ισχύει στο ακέραιο και για την περίπτωση των ελέγχων στην δίοδο του Αγίου Κωνσταντίνου.

Επισήμανε με έμφαση ότι ουδείς επιθυμεί να φρενάρει την δραστηριότητα επιχειρήσεων της περιοχής , στόχος όλων είναι η ενθάρρυνση όχι όμως επιτρέποντας καταπάτηση νομοθεσίας η διακρατικών συμφωνιών που ευνοούν το παρεμπόριο και λειτουργούν τελικά εις βάρος και της εθνικής αλλά και της τοπικής οικονομίας.

Ακούστε την κ. Γρηγορίου.

 

Grigoriou Hrisoula 18.4.2013 A Meros by Radio899 on Mixcloud

Grigoriou Hrisoula 18.4.2013 by Radio899 on Mixcloud

Εξάλλου ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Ξάνθης με επιστολή του, προς την Ανώνυμη Εταιρεία που εξέφρασε τις αντιρρήσεις της, κοινοποιώντας την στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της περιοχής σημειώνει:

"Αξιότιμε κ. Πέτσα,

Με αφορμή την έγγραφη διαμαρτυρία σας, για την εφαρμογή στοιχείων οδοσήμανσης στη μεθοριακή δίοδο Θερμών-Ζλάτογκραντ στη θέση Άγ.Κωνσταντίνος θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι:

Η δίοδος Εχίνου Ξάνθης – Ζλάτογκραντ μέσω Κίδαρη Θερμών και μεθοριακού Αγ.Κωνσταντίνου είναι μία «συνοριακή διάβαση ήπιας κυκλοφορίας για πεζούς και επιβατικά αυτοκίνητα» όπως ενημερώνει το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος μέσω της ιστοσελίδας του για τις διμερείς σχέσεις των δύο χωρών (http://www.mfa.gr/blog/dimereis-sheseis-tis-ellados/boulgaria/). Η χρήση της εν λόγω διόδου για ήπια κυκλοφορία, διακηρύχθηκε επισήμως και από τον Έλληνα Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών κ.Δ.Δρούτσα παρουσία του Υφυπουργού Εξωτερικών της Βουλγαρίας M. Raikov μετά την υπογραφή στην Αθήνα της διμερούς Συμφωνίας «για τη διάνοιξη και λειτουργία της νέας συνοριακής διόδου Θέρμες – Ζλάτογκραντ στην Ξάνθη» στις 11 Ιανουαρίου 2010: «Πρόκειται για μια δίοδο ήπιας κυκλοφορίας, η οποία έχει σχεδιαστεί ώστε να εξυπηρετεί αποκλειστικά τη διέλευση ατόμων και επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, και τη λειτουργία της οποίας θα εγκαινιάσουν οι Πρωθυπουργοί των δύο χωρών στις 15 Ιανουαρίου» (αναλυτικά: ΥΠ.ΕΞ. – Αρχείο Επικαιρότητας).

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η δίοδος Εχίνου Ξάνθης–Ζλάτογκραντ μέσω Κίδαρη Θερμών και Αγ.Κωνσταντίνου, δεν κατασκευάστηκε για την ανάπτυξη του εμπορίου. Εξ’ αυτού και η απαγόρευση διέλευσης οχημάτων άνω των 2 τόνων.

Σας ενημερώνουμε επίσης, ότι πέραν όλων αυτών, δια σχετικού εγγράφου της η Περιφέρεια ΑΜ-Θ αναφέρει ότι η εν λόγω οδός είναι τριτεύουσα οδός, τοπικού χαρακτήρα. Η οδός κατασκευάστηκε με συγκεκριμένες προδιαγραφές, βάσει των οποίων τοποθετήθηκε από τις αρμόδιες Υπηρεσίες και η ανάλογη σήμανση (Ρ-21 και Ρ-23 σύμφωνα με τα πρότυπα του ΚΟΚ). Με βάση τις προδιαγραφές αυτές- όπως τονίζει η Περιφέρεια ΑΜ-Θ- για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία στην οδό, πρέπει να διέρχονται ελαφρά οχήματα μεγίστου πλάτους 1,80μ. και συνολικού βάρους 2 τόνων.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για κάτι που είναι σε όλους γνωστό, ότι τα Επιμελητήρια δεν κατασκευάζουν δρόμους, δεν εκπονούν τεχνικές μελέτες, δεν έχουν αρμοδιότητες να κάνουν διαγραμμίσεις δρόμων, δεν τοποθετούν σήματα οδικής κυκλοφορίας σ’ αυτούς, ούτε είναι υπεύθυνα για την εφαρμογή των ανωτέρω. Ο ρόλος των Επιμελητηρίων είναι συμβουλευτικός προς την πολιτεία. Για όλα αυτά, αρμόδιοι είναι άλλοι Φορείς και Διοικητικές Υπηρεσίες. "

Κοινωνικά
Πολιτικά
Τοπικά