Δ.Μπένης : Η Παλιά Πόλη είναι κεντρικό σημείο αναφοράς για όλη την Ξάνθη / Απαιτείται επανακαθορισμός πλαισίου διαχείρισης και δράσης

Τις θέσεις του συνδυασμού επί των αιτημάτων που έθεσαν δημόσια οι κάτοικοι της Παλιάς Πόλης για το παρών και το μέλλον του παραδοσιακού οικισμού της Ξάνθης, δημοσιοποίησε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΣΥΜΜΕΧΩ κ. Δημήτρης Μπένης.

Ο κ. Μπένης, μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου, τόνισε ότι οι ιδιαιτερότητες του οικισμού όχι μόνο δεν αποτελούν εμπόδιο αξιοποίησης του αλλά δίνουν τη δυνατότητα ανάδειξης του με τέτοιο τρόπο που να τον καθιστούν πραγματικά σημείο αναφοράς για όλη την ευρύτερη περιοχή. Αρκεί, σημειώνει, να δρομολογηθούν παρεμβάσεις που να αποτρέπουν αποτελεσματικά τις αυθαιρεσίες και τις απρέπειες που παρατηρούνται.

Παράλληλα, γνωστοποίησε και επιπλέον θέσεις του συνδυασμού για την Παλιά Πόλη, οι οποίες εντάχθηκαν στο πρόγραμμα και θα παρουσιαστούν προς την τοπική κοινωνία τις επόμενες ημέρες.

Ακούστε τις δηλώσεις του Δ.Μπένη.

 

Δ Μπένης για Παλιά Πόλη 04 04 2014 .mp3 by Radio899 on Mixcloud

 

 

Το πλαίσιο το οποίο θέτει ο υποψήφιος Δήμαρχος, επικεφαλής του συνδυασμού ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ, Δημήτρης Μπένης, καθορίζεται στην απαντητική επιστολή που απέστειλε προς τους κατοίκους του οικισμού και είναι το εξής:

«Αγαπητές φίλες, Αγαπητοί φίλοι,

Κατ' αρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω σαν επικεφαλής του συνδυασμού ''ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ'' για την ευκαιρία που μας δώσατε, με τα ζητήματα που θέσατε, να καταθέσουμε την άποψή μας συμμετέχοντας έτσι στον ουσιαστικό πολιτικό διάλογο, που όπως σωστά αναφέρετε, πρέπει να αποτελεί και το ζητούμενο της προεκλογικής περιόδου.

Οι θέσεις μας λοιπόν είναι οι εξής :

1)      Για την διαρκώς ογκούμενη όχληση που υφίσταται ο οικισμός από τη μεταφορά της νυχτερινής ζωής της πόλης :

Πιστεύουμε ακράδαντα πως η προστασία και η ανάδειξη της παλιάς πόλης δεν πετυχαίνεται με λύσεις ''αποστείρωσης'' (δηλ απαγορεύουμε αυτοκίνητα, καταστήματα, δρώμενα) ούτε βέβαια με την άναρχη και αυθαίρετη κατάληψη δρόμων και διαβάσεων από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η σωστή λύση είναι κάπου στη μέση, όπου δεν θα απαγορεύσουμε το επιχειρείν, αλλά θα επιβραβεύσουμε ή θα πριμοδοτήσουμε τους επαγγελματίες που θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν, πλην των κέντρων διασκέδασης, στην παλιά πόλη, δίνοντας κίνητρα. Για παράδειγμα, επαγγελματικά γραφεία (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, αρχιτέκτονες, λογιστικά γραφεία κ.λ.π., παντοπωλεία και γενικά εμπορικά καταστήματα), θα μπορούσαν να επιδοτηθούν από το Δήμο, με τη μη καταβολή δημοτικών τελών για τρία χρόνια. Από την άλλη, τα καταστήματα υγειονομικού ελέγχου, θα είναι υποχρεωμένα να τηρήσουν τις προϋποθέσεις της άδειας λειτουργίας τους και όχι εκβιαστικά ή αυθαίρετα να επεκτείνονται σε δρόμους και πεζοδρόμια. Πως θα το καταφέρουμε αυτό ;

Θα οριοθετήσουμε τους νόμιμους χώρους ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων του κάθε καταστήματος με κίτρινη διακριτή επιδαπέδια γραμμή (μέτρο που θα ισχύσει σε όλη την πόλη), έτσι θα είναι πολύ εύκολο για την ελέγχουσα αρχή, που είναι η αστυνομία, να ξέρει ποιος είναι νόμιμος και ποιος όχι.

Σε κάθε περίπτωση η λύσεις που θα δώσουμε δεν θα βασίζονται μόνο σε ηθική βάση, αλλά και σε νόμιμη.

 2)      Το κυκλοφοριακό πρόβλημα :

Θα διαβάσετε και στο πρόγραμμά μας, πως από τις βασικές προτεραιότητές μας είναι μια καινούργια πλήρης κυκλοφοριακή μελέτη, που θα αφορά όλη την πόλη και όχι κομμάτια αυτής. Για να λυθεί το κυκλοφοριακό της παλιάς πόλης, πρέπει να γίνει σε συνάρτηση του συνόλου της πόλης και όχι μόνο της περιοχής.

Επίσης πολύ σύντομα θα διαπιστώσετε πως με πρωτοβουλία του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη μας, η πλατεία Μητροπόλεως μετατρέπεται από χώρο άναρχου και ανεξέλεγκτου παρκινγκ, σε χώρο πρασίνου και ξεκούρασης, με δημιουργία κεντρικού σιντριβανιού, παγκάκια κ.λ.π.

Όσον αφορά, την αποκλειστική στάθμευση των μονίμων κατοίκων, αυτό μπορεί να γίνει μόνο μετά από μία πραγματική καταγραφή κατοίκων και αυτοκινήτων, για να υπάρχει μία σαφής εικόνα, διότι έτσι θα μπορούν να λυθούν προβλήματα που προκύπτουν όπως αριθμός κατοίκων, αριθμός αυτοκινήτων, αντιστοιχία αυτοκινήτων και κατοίκων κ.λ.π.

Επίσης θα μπορούσαν να προωθηθούν λύσεις, όπως αποκλειστική χρήση από τους κατοίκους της παλιάς πόλης, του  παρκινγκ πίσω από το λιμνίο δίπλα στο νησάκι, καθώς και του παρκινγκ από τη δυτική είσοδο της παλιάς πόλης επί της οδού Λευκού Πύργου.

Αλλάζουμε επίσης το αδειοδοτούμενο δρομολόγιο για το τρενάκι του Δήμου, το οποίο θα λειτουργεί στην παλιά πόλη, για τη μεταφορά και ξενάγηση των επισκεπτών.

3)      Η αισθητική αλλοίωση του οικισμού :

Όπως εσείς αναφέρετε, οι ευθύνες εδώ είναι μοιρασμένες μεταξύ των κατοίκων που δεν είναι ευαισθητοποιημένοι και της πολεοδομίας του Δήμου που δεν ξέρετε, αν δεν θέλει, αν δεν προλαβαίνει ή αν δεν μπορεί.

Για το κομμάτι του Δήμου, μετά και την συγχώνευση των δύο πολεοδομιών, εμείς θα δημιουργήσουμε ένα ειδικό εσωτερικό τμήμα που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα πολεοδομικά προβλήματα της παλιάς πόλης. Για τις ευθύνες όμως των μη ευαισθητοποιημένων πολιτών, θα περιμένουμε βέβαια και από εσάς, τις πρωτοβουλίες σας και τις προτάσεις σας.

Όσο για την ουσιαστική αλλαγή, του υπερβολικά αυστηρού και περιοριστικού πλαισίου που διέπει τις παρεμβάσεις και τις ανακαινίσεις των κτηρίων Α και Β κατηγορίας, γνωρίζετε πολύ καλά, ότι αυτό ξεφεύγει τελείως από τις δυνατότητες του όποιου Δήμου, είναι καθαρά θέμα υπουργείου και κεντρικής διοίκησης, σε κάθε περίπτωση όμως εμείς θα είμαστε κοντά, αρωγοί σε κάθε προσπάθεια και πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση.

4)      Φορέας διαχείρισης και προστασίας της παλιάς πόλης :

Τέλος, δεν νομίζουμε ότι υπάρχει Ξανθιώτης που διαφωνεί στη δημιουργία ενός φορέα, διαχείρισης και προστασίας της παλιάς πόλης. Θεωρούμε όμως πως για την σωστή λειτουργία αυτού του οργάνου, δεν πρέπει να ανακαλύψουμε τον τροχό, αλλά να διδαχθούμε από την ευρωπαϊκή εμπειρία.

Με εκτίμηση

Δημήτρης Μπένης

Υποψήφιος Δήμαρχος»

 

 

 

Πολιτικά