Μ.Αμοιρίδης: ουσιαστικοί και όχι επικοινωνιακοί ήταν οι λόγοι που με οδήγησαν στην κατάθεση επερώτησης για την οδική ασφάλεια και τα έργα οδοποιίας στην Π.Ε.Ξάνθης/ Για τυπικούς λόγους δεν συζητήθηκε η επερώτηση.

Ουσιαστικοί και όχι επικοινωνιακοί ήταν οι λόγοι που οδήγησαν τον περιφερειακό σύμβουλο Ξάνθης κ. Μιχάλη Αμοιρίδη να καταθέσει στην τελευταία συνεδρίαση του απερχόμενου περιφερειακού συμβουλίου επερώτηση σχετική με την οδική ασφάλεια και την εξέλιξη των έργων οδοποιίας στην Π.Ε. Ξάνθης, υποστηρίζει ο ίδιος, και παρά το γεγονός ότι δεν εντάχθηκε προς συζήτηση η επερώτηση- για τυπικούς λόγους επισημαίνει-  ώστε να υπάρξει επίσημη ενημέρωση της τοπικής κοινής γνώμης, αποφάσισε να δημοσιοποιήσει το κείμενο της επερώτησης με δελτίο τύπου στο οποίο εξηγεί και τους λόγους της μόχλευσης του θέματος και υπογραμμίζει ότι επικοινώνησε με τον απερχόμενο αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης, κ. Κ.Ζαγναφέρη, ο οποίος δεν είχε και δεν έχει κανένα πρόβλημα ενημέρωσης για την εξέλιξη των συγκεκριμένων έργων .

Στο γραπτό μήνυμα που επισυνάπτει στο δελτίο τύπου, ο κ. Αμοιρίδης  υποστηρίζει τα παρακάτω:

«Υπέβαλα από τις 2 Αυγούστου, την συν/νη επερώτηση, με σκοπό ο απερχόμενος Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης να απαντήσει για την πορεία και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης συγκεκριμένων ώριμων έργων οδοποιίας που αφορούν την Ξάνθη.

Δυστυχώς για λόγους τυπικούς δεν περιλήφθηκε η επερώτηση μου στο τελευταίο Περιφερειακό συμβούλιο της παρούσας διοίκησης.

Ήθελα μέσα από το θεσμικό όργανο να υπάρξει μία δημόσια τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη, έτσι ώστε να ενημερωθούν επίσημα και οι Ξανθιώτες.

Για κάποιους αυτό θεωρήθηκε προσπάθεια να κάνω ένα ‘’σόου΄΄ και θα έπρεπε να ρωτήσω τον κο Ζαγναφέρη προσωπικά. Επειδή με τον Κώστα Ζαγναφέρη μίλησα και ξέρω ότι δεν είχε και δεν έχει πρόβλημα να ενημερώσει για τα πεπραγμένα του αναφορικά με την εξέλιξη των έργων αυτών για αυτό σας κοινοποιώ το κείμενο της επερώτησης μου και είναι στην διακριτική ευχέρεια του Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης, να ενημερώσει για την καθυστέρηση της υλοποίησης αυτών που έχει την ευθύνη διαχείρισης και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των υπολοίπων που διαχειρίζεται η Εγνατία Οδός ΑΕ.

Προσωπικές ενημερώσεις για δημόσια ζητήματα δεν είναι ορθό να υπάρχουν. Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν.

Είναι σημαντικό τη στιγμή που υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι να επενδυθούν άμεσα έτσι ώστε να μην χαθούν αλλά και να βελτιώσουν την καθημερινότητα του πολίτη.

Έργα βελτίωσης της υφιστάμενης οδοποιίας πάντα θα είναι απαραίτητα, για αυτό όσα είναι ώριμα πρέπει άμεσα να υλοποιούνται ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν και νέα για άλλα σημεία.

Ιδιαίτερα για τον κάθετο άξονα το μέγιστο όφελος δεν είναι η σύνδεση με τη Βουλγαρία αλλά το ότι θα κατασκευαστεί επιτέλους ένας δρόμος μεταξύ Δημαρίου Ξάνθης, με σύγχρονες προδιαγραφές που θα εξυπηρετεί χιλιάδες Ξανθιώτες στην καθημερινότητα τους και κυρίως θα μειώσει τα οδικά ατυχήματα, για αυτό τη στιγμή που διατίθενται πόροι από την κεντρική διοίκηση και ευρωπαϊκά προγράμματα πρέπει να τα απορροφούμε χωρίς καθυστέρηση διότι πολύ απλά υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Παράλληλα θα δοθεί η ευκαιρία να εξασφαλιστούν πόροι για την βελτίωση του άλλου οδικού άξονα που έχει ανάγκη αυτό που συνδέει την περιοχή της Σταυρούπολης με τη Ξάνθη.

Το ενδιαφέρον για την άμεση υλοποίηση υπάρχει διότι προσφέρουν πολύπλευρα οφέλη όπως για παράδειγμα:

Α) βελτίωση οδικής ασφάλειας και μείωση πιθανότητας ατυχήματος σε συγκεκριμένα βεβαρημένα σημεία.

Β) 67 περίπου εκατομμύρια ευρώ θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Ξάνθης που τόσο τα έχει ανάγκη.

Γ) Στήριξη κατασκευαστικού κλάδου που τόσο το έχει ανάγκη.

Δ) Δημιουργία άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας

Ε) κίνδυνος απώλειας διαθέσιμων πόρων.

ΣΤ) Βελτίωση οδικού δικτύου Δημαρίου Ξάνθης.

Ζ) Εύρεση πόρων για τη βελτίωση οδικού δικτύου Σταυρούπολης Ξάνθης.

Η) Βελτίωση ποιότητας ζωής χιλιάδων Ξανθιωτών.

Θ) Μόχλευση προσέλκυσης επισκεπτών.»

Η επερώτηση, που τελικά δεν συζητήθηκε αλλά τη δημοσιοποίησε ο κ. Αμοιρίδης,  ήταν η εξής:

                «Ολοκληρώνοντας την 5ετή θητεία μας στη διοίκηση της Περιφέρειας, όπως είναι φυσικό, υπάρχουν ζητήματα σε εξέλιξη για τα οποία, θα ήταν χρήσιμο, τόσο για εμάς όσο και για τους πολίτες να έχουμε ενημέρωση από τον έως σήμερα Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης. Ένα από αυτά τα κρίσιμα αυτά ζητήματα είναι η οδική ασφάλεια.

                Είναι διαπιστωμένο από καιρό ότι σε τμήματα του οδικού δικτύου της ΠΕ Ξάνθης υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας. Όπως είχαμε συζητήσει στο παρελθόν ήταν απόφαση να ενεργήσουμε προς τη βελτίωση και αποκατάσταση των περισσοτέρων. Για αυτό και η ΔΤΕ ΠΕ Ξάνθης, προετοίμασε μελέτη προϋπολογισμού 6.458.963,99 ευρώ, στην οποία συμπεριέλαβε τμήματα στα οποία χρειάζεται παρέμβαση το οδικό μας δίκτυο με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας των χρηστών. Toν Aπρίλιο του 2019, στην 5η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, με αριθ απόφασης 43/2019, εγκρίθηκε η πρόταση ένταξης του σχετικού έργου στο ΕΠ ΑΜΘ 2014-2020. Προκειμένου να ενημερωθούμε για την πορεία υλοποίησης του έργου, θα ήθελα να μας ενημερώσετε:

1) για το στάδιο έγκρισης ένταξης - υλοποίησης των έργων που προβλέπει η μελέτη,

2) το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί με τις εκτιμώμενες ημερομηνίες.

 

                Παράλληλα αντίστοιχης σπουδαιότητας είναι η εκτέλεση του έργου του καθέτου άξονα Ελληνοβουλγαρικών συνόρων μέσω Δημαρίου και Εχίνου προς Ξάνθη, από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Είναι πασιφανές ότι ο άξονας αυτός δεν αποτελεί απλά μία ακόμη διεθνή δίοδο αλλά κάτι σπουδαιότερο: αποτελεί την ουσιαστική βελτίωση οδικής πρόσβασης χιλιάδων κατοίκων της ορεινής περιοχής προς τη Ξάνθη και το αντίστροφο. Στη Ξάνθη το ορεινό δίκτυο που συνδέει τόσο τη περιοχή της Σταυρούπολης όσο και αυτής του Εχίνου, παρουσιάζει ιδιαίτερα ζητήματα ασφάλειας και χρειάζεται σοβαρές παρεμβάσεις και κονδύλια. Είναι λοιπόν ευνοϊκή συγκυρία το ότι η Εγνατία οδός ΑΕ, έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση της κατασκευής του τμήματος προς Εχίνο-Δημάριο και επιτρέπει να διερευνήσουμε την δυνατότητα εύρεσης πόρων για την βελτίωση του έταιρου τμήματος που χρειάζεται βελτίωση, αυτό προς την περιοχή της Σταυρούπολης. Στα πλαίσια αυτά και με βάση τα παρακάτω δεδομένα:

Α) Η ΠΑΜΘ είχε συμβάλει οικονομικά σε συνδυασμό με χρηματοδότηση από το Interreg GR BG και το υπουργείο υποδομών ώστε ένα κονδύλιο 40 εκ περίπου ευρώ να διατεθεί για την κατασκευή του πρώτου τμήματος από τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορά μέχρι το Δημάριο. Από αυτό το κονδύλιο, μετά την έκπτωση που υπέβαλε ο σημερινός ανάδοχος, απέμειναν περίπου 20 εκ ευρώ τα οποία κατά δήλωση τόσο δική σας όσο και των υπευθύνων της Εγνατία Οδός ΑΕ θα αξιοποιούνταν για την κατασκευή επιπλέον τμήματος προς τη Ξάνθη.

Β) Πριν τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση δέσμευσε ένα επιπλέον ποσό  στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 40,5 εκ ευρώ για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.

                Επειδή έχουν περάσει δύο περίπου χρόνια χωρίς να είναι γνωστή η πορεία της (Α) περίπτωσης των περίπου 20 εκ ευρώ και επειδή τμήμα αυτής της χρηματοδότησης προέρχεται από το ΕΠ της Περιφέρειας μας και ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα, προέρχεται από πρόγραμμα INTERREG με χρονοδιάγραμμα και σαφή ημερομηνία λήξης, ενημερώστε μας :

για την εξέλιξη της (Α) περίπτωσης και το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης αυτών των χρημάτων που κινδυνεύουμε να χάσουμε.

για την προβλεπόμενη πορεία αξιοποίησης των 40,5 εκ ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

ποια πρόβλεψη υπάρχει για το οδικό τμήμα Ξάνθης Σταυρούπολης, το οποίο χρήζει άμεσων παρεμβάσεων βελτίωσης και εξυπηρετεί όχι μόνο τους χιλιάδες μόνιμους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες αναψυχής».

Ο κ. Αμοιρίδης μίλησε στην ενημερωτική εκπομπή για τους λόγους που τον οδήγησαν να επανεκκινήσει στην εκπνοή της θητείας του απερχόμενου περιφερειακού συμβουλίου το όλο θέμα, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για θέμα ουσιαστικό, συνδεδεμένο με την ασφάλεια και την οικονομία της περιοχής, το οποίο θα πρέπει να εξελιχθεί ταχύτατα , χωρίς καθυστερήσεις, ώστε να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα και με τις  εκταμιεύσεις των εγκεκριμένων κονδυλίων.

Ακούστε τον κ. Μ.Αμοιρίδη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη: Κυριακή Οικονόμου

Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου

Κοινωνικά
Πολιτικά
Τοπικά