Χριστός Ανέστη ! Το Πασχάλιο μήνυμα του Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου

Το μήνυμά του  για το Άγιο Πάσχα απηύθυνε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.κ. Παντελεήμων.

Το Πασχάλιο Μήνυμα:

Αγαπητοί αδελφοί Χριστός Ανέστη

 

Ευφρόσυνος και φωτεινή ανέτειλε η Αγία ημέρα του Πάσχα και σκορπίζει χαρά, παρηγοριά, αγαλλίαση και ελπίδα σ ὅλους τους πιστούς, παρά την επικρατούσα ανά τον κόσμο βαρειά ατμόσφαιρα εξ’αιτίας της πολυδιάστατης κρίσης. Πολεμικές συγκρούσεις, βία, ατυχήματα, ακραία καιρικά φαινόμενα με όλες τις επιπτώσεις, χαρακτηρίζουν την καθημερινή ζωή της ανθρωπότητας.

 

Σήμερα χαρά πανταχού της οικουμένης, σήμερα «ο Δήμος των άνω δυνάμεων αγάλλονται για την των ανθρώπων σωτηρίαν» γράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

Ο άνθρωπος καταδίκασε τον Θεό στον θάνατο και ο Θεός καταδικάζει τον άνθρωπο στην αθανασία, τον κάνει φωτόμορφο τέκνο της Εκκλησίας Του.

 

Και ενώ οι προσπάθειες των εχθρών Του θριάμβευσαν φαινομενικά, ενώ ο λίθος του τάφου σφραγίστηκε ως επικύρωση της νίκης των διωκτών Του, ενώ τότε φάνηκε πως για πάντα έκλεισε ο φάκελος του Ναζαρηνού του Εσταυρωμένου.

Εκείνος εξηργέθη εκ του τάφου και φώτισε τα σύμπαντα με το ανέσπερο φως της Αναστάσεως.

 

Η Ανάσταση του Χριστού είναι το θεμέλιο της πίστεως μας.  Για να μην αμφιβάλλει κανείς, ο Χριστός μετά την Ανάσταση Του δέχεται την ψηλάφιση από τον Θωμά, εμφανίζεται στους μαθητές, συνοδοιπορεί με τον Λουκά και τον Κλεώπα στον δρόμο προς Εμμαούς, συνέφαγε με τους μαθητές Του στη θάλασσα της Τιβεριάδος θέλοντας να τους βεβαιώσει την αλήθεια της Αναστάσεως, ότι δεν είναι φάντασμα, αλλά ο Θεάνθρωπος που έπαθε και αναστήθηκε.

 

Σήμερα ο άνθρωπος της νέας εποχής έχει ανεβάσει στη θέση του Θεού τα είδωλα. Η θεοποίηση της επιστήμης και της τεχνολογίας, η κομματικοποίηση της κοινωνίας, η λατρεία των υλικών αγαθών, η αλλοίωση των ηθών, ο ευτελισμός κάθε αγαθού και ωραίου, ο δικαιωματισμός καθιερώνει σιγά-σιγά στην κοινωνία μας την ειδωλατρεία, λείπει όμως η χαρά.

 

Η Ανάσταση του Χριστού προκαλεί τον άνθρωπο κάθε εποχής και τον προσκαλεί να λάβει θέση απέναντί της.

 

Η αρνητική και εχθρική στάση απέναντί της σημαίνει την υποδούλωση του ανθρώπου στα στενά όρια μιας ενδοκοσμικής υπάρξεως στην οποία κυριαρχεί ο τρόμος του θανάτου και η αγωνία του μηδενός.

 

Ενώ από την άλλη μεριά η θετική τοποθέτηση, η εν πίστει αποδοχή της Αναστάσεως, σημαίνει το άνοιγμα του ανθρώπου σε ένα νέο κόσμο ελπίδας, όπου το φράγμα του θανάτου διασπάται από την προσδοκία της αναστάσεως. Γιατί ο αναστάς εκ νεκρών Ιησούς Χριστός «απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο».

 

Η λύση είναι στα δικά μας χέρια.

Μπορούμε να διαλέγουμε την απελπισία η την ελπίδα, τον θρήνο η την πασχαλινή χαρά, τον θάνατο η την ζωή, το σκοτάδι η το φως, που είναι ο Αναστάς Κύριος.

 

Η ευχή «Καλό Πάσχα» που ανταλλάσουμε αυτές τις ημέρες δείχνει για τον καθένα μας μια πορεία που πρέπει να πάρουμε.

 

Πάσχα σημαίνει διάβαση, πέρασμα, έξοδο.

 

Να επιχειρήσουμε μια έξοδο από τον χώρο του φόβου και της αποκαρδιώσεως στην περιοχή της ελπίδος, από τα τέλματα του ψεύδους στα υψίπεδα της αλήθειας, από την μοναξιά μας στην εν Χριστώ κοινωνία, άνθρωποι με πασχαλινό ήθος.   

 

Χριστός Ανέστη.

 

Διάπυρος προς τον Αναστάντα Κύριον ευχέτης

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ – Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ – ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου

Θρησκευτικά
Κοινωνικά
Πολιτιστικά
Τοπικά
Δήμος Ξάνθης