Βασίλης Ποιμενίδης: Δωρεάν τεστ και Σχολιατρικές Υπηρεσίες σε γενικά και ειδικά σχολεία

-«Ανοιχτά σχολεία», υπό προϋποθέσεις, ζητά η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων της Περιφέρεις Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και εγκαλεί την κυβέρνηση για παντελή αδιαφορία στα μείζονα ζητήματα που αντιμετωπίζει με τον κορωναϊό, τόσο η γενική, όσο και η ειδική εκπαίδευση…

 
Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας και υπεύθυνος επικοινωνίας για τις ΠΕ Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας, Βασίλης Ποιμενίδης, υποστήριξε  ότι όλα τα σχολεία θα έπρεπε να είναι ανοιχτά  και να γίνονται συνεχώς δωρεάν τεστ στην εκπαιδευτική κοινότητα», ενώ υπογράμμισε ότι θα έπρεπε να λειτουργούν οι σχολιατρικές υπηρεσίες «και όχι να “βαφτίζουν” έναν δάσκαλο “υπεύθυνο covid”»…
«Ζητάμε παντού κάτι πολύ βασικό και ειδικά βασικότερο η υποχρεωτική ύπαρξη σχολιατρικής υπηρεσίας, μιας εξειδικευμένης ομάδας (γιατρός ή παιδίατρος και νοσηλεύτρια), η οποία να μπορεί να ελέγχει και βεβαίως να παρεμβαίνει. Επίσης, θα πρέπει να είναι συχνότερα τα τεστ» και πρόσθεσε πως δεν είναι δυνατόν να μην μπορεί να διαθέσει η κυβέρνηση 100 εκατομμύρια το χρόνο, όπως κοστολόγησε την ετήσια εκπόνηση τεστ στα σχολεία, για να προστατεύσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων. 
Παράλληλα, χαρακτήρισε «για γέλια και για κλάματα» την κατάσταση με τον «υπεύθυνο καθηγητή κόβιντ».  «Ως δάσκαλος, μπορεί αύριο να μου πούνε να γίνω… μάγειρας και να σιτίζω 200 παιδιά κάθε μέρα», σχολίασε επισημαίνοντας ότι στην ουσία δεν υπάρχει σχεδιασμός από πλευράς υπουργείου, αλλά ότι δίνουν τυχαίους τίτλους «για να είναι αυτοί εντάξει και… πετούν το μπαλάκι στον εκπαιδευτικό, που το πιθανότερο, δεν έχει και τα προσόντα», ενώ προς επίρρωση των λεγομένων του σχολίασε ότι «ακόμα δεν έχει έρθει η συγκεκριμένη στολή του υπεύθυνου, η οποία είναι εγκεκριμένη από τον ΕΟΔΥ»…
 
Ειδικά Σχολεία
Ο κ. Ποιμενίδης, υποστήριξε ότι η ειδική εκπαίδευση έχει αφεθεί στην… μοίρα της. «Η κυβέρνηση από το πρώτο κύμα της πανδημίας έχει αφήσει αυτά τα παιδιά κυριολεκτικά στην μοίρα τους», ενώ πρόσθεσε πως οι συνέπειες για έναν μαθητή ειδικής εκπαίδευσης από την αναστολή της λειτουργίας του σχολείου του, είναι πολύ πιο βαριές… «Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες “απαιτούν” ένα δομημένο επιστημονικό πρόγραμμα προκειμένου να στηριχθούν διάφορες δεξιότητες, ώστε το παιδί να αποκτήσει τόσο την αυτονομία του, όσο και την γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική του ανάπτυξη», υπογραμμίζοντας πως το «πισωγύρισμα» αυτό πολύ δύσκολα αντιστρέφεται και σίγουρα απαιτεί περισσότερο χρόνο…
Ο ίδιος απόδωσε έλλειψη οργάνωσης και αποσαφήνισης των μηνυμάτων στην κεντρική διοίκηση επισημαίνοντας ότι ενώ τα μέτρα ζητούν αποστάσεις των παιδιών στα διαλείμματα επισήμανε ότι δεν την ενοχλεί να είναι το… ένα πάνω στο άλλο, κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Επίσης, αναφέρθηκε και στο θέμα της μεταφοράς των παιδιών της Ειδικής Εκπαίδευσης, που γίνεται με ταξί και πληρότητα… στο 100%. «Τώρα, μάλιστα, μας ήρθε εγκύκλιος για το θέμα, αλλά με τους ρυθμούς που βαδίζουμε, το πρόβλημα δε θα… χρειάζεται να βρει τη λύση του, γιατί εν τω μεταξύ, δε θα χρειάζεται», είπε χαρακτηριστικά.
 
Ο αντιπρόεδρος χαρακτήρισε «εγκληματικό» το γεγονός ότι τα ειδικά σχολεία είναι ανοιχτά με τον τρόπο που είναι, δηλαδή χωρίς πρόσθετα μέτρα: χωρίς τη συνεχή παρακολούθηση, τη μείωση του αριθμού ανά τμήμα, αλλά αντίθετα της αύξησής τους, αφού λόγω των αδειών ειδικού σκοπού ή αναρρωτικών αδειών των εκπαιδευτικών, αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλα τμήματα…
 
Γενικότερα, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δε μερίμνησε για όλα όσα θα έπρεπε να γίνουν από τον Μάρτιο, τόσο στη γενική , όσο και την ειδική εκπαίδευση: «ούτε τα τμήματα “σπάσανε”, ούτε περισσότεροι εκπαιδευτικοί προσελήφθησαν ούτε οι αίθουσες που υπάρχουν δεν άνοιξαν…».
 
 
Τηλεκπαίδευση: «ανέκδοτο» και… «έγκλημα»
 
 Ο κ. Ποιμενίδης χαρακτήρισε «ανέκδοτο» την τηλεκπαίδευση σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, ενώ προχώρησε ακόμα περισσότερο, υποστηρίζοντας πως ήταν «έγκλημα του υπουργείου που δεν προχώρησε στην αναβάθμιση του δικτύου, με αποτέλεσμα να παιδιά να αναγκάζονται να κάνουν μαθήματα μεσημεριανές ώρες».
Παράλληλα, σημείωσε ότι το υπουργείο θα έπρεπε να προμηθεύσει τον απαραίτητο τεχνολογικό εξολισμό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την τηλεκπαίδευση… «και όχι να κάνουν εκπαιδευτικοί μάθημα με… κινητό».
Στα πρακτικά προβλήματα προσέθεσε το «τεράστιο», που δεν είναι άλλο από τον αριθμό των παιδιών που έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν «που τώρα είναι οι περισσότεροι, αλλά πάντα υπάρχει κι ένας αριθμός, που δεν μπορεί, που συνδέεται και ξε-συνδέεται που κολλάει η εικόνα, που τα παιδιά δε βλέπουν ή δεν ακούν ή και τα δύο ή θα “κολλάει” η εικόνα του εκπαιδευτικού…»…
Ο κ. Ποιμενίδης υποστήριξε ότι αφού «με την ίδια βεβαιότητα που μιλούσαν για δεύτερο κύμα, τώρα μιλούν για τρίτο, τους λέμε ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα, πριν το τρίτο κύμα. Τα χρήματα υπάρχουν», επισήμανε.
 
Ακούστε τον κ. Β.Ποιμενίδη.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη: Ελευθερία Μούκανου
Μοντάζ: Μανώλης Παπαχρυσοβέργης
Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου
 
Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Πολιτιστικά
Τοπικά