Μαρία Λουκοπούλου, Γ.Γ. ΕΛΜΕ Ξάνθης: Στο έλεος της πανδημίας εκπαιδευτικοί και μαθητές στην Ειδική Εκπαίδευση

Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ξάνθης ζήτησε την αναστολή της λειτουργίας των δύο Ειδικών Σχολείων της περιοχής μας που ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,  και τη μέθοδο της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης -όπου αυτό είναι δυνατόν- με στόχο να προστατευθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές από το  δεύτερο κύμα της πανδημίας που σαρώνει ολόκληρη τη χώρα…
Μιλώντας στο Δημοτικό Ραδιόφωνο η κ.Μαρία Λουκοπούλου, τόνισε ότι η ΕΛΜΕ Ξάνθης, δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα για να φτάσει σε αυτήν την, «αναγκαία», όπως τόνισε, ανακοίνωση.
«Δε θέλουμε κλειστά σχολεία», σημείωσε, «όμως, λόγω των συνθηκών που επικρατούν στα ειδικά σχολεία, δεν μπορούμε παρά να αιτηθούμε το κλείσιμό τους, κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
 
Η ίδια, μάλιστα, υπογράμμισε πως το ερώτημα που ταλάνισε την Ένωση στο θέμα της άρσης λειτουργίας τους ήταν «ναι, θα επιβραδυνθεί η εκπαιδευτική και κοινωνική διαδικασία, αλλά θα τους αφήσουμε απροστάτευτους;».
 
Η κ. Λουκοπούλου περιέγραψε το πλαίσιο της ειδικής εκπαίδευσης με τα πλέον μελανά χρώματα, υποστηρίζοντας ότι τα προβλήματα είναι πολλά και συσσωρευμένα: «Γενικότερα, η ειδική εκπαίδευση πάσχει», είπε χαρακτηριστικά, ενώ χαρακτήρισε ως «δείγμα πολιτισμού» την εικόνα της, υπογραμμίζοντας πως για το υπουργείο θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα…
 
Η τηλεκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια λειτουργεί χάριν στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών…
 
Μπορεί τα τεχνικά ζητήματα της εξ’ αποστάσεως μάθησης σε Γυμνάσια και Λύκεια να ξεπερνιούνται σιγά-σιγά, ωστόσο, η ουσία της τηλεκπαίδευσης, δεν μπορεί να υποστηριχθεί με τον τρόπο που γίνεται σήμερα, αλλά με μια διαφορετική εκπαιδευτική προσέγγιση. Αυτό τόνισε η κ. Λουκοπούλου υπογραμμίζοντας ότι «η τηλεκπαίδευση θέλει άλλον τρόπο» και υπογράμμισε ότι τελικώς η κυβέρνηση κώφευσε στις κλήσεις των εκπαιδευτικών για ταχύρρυθμα σεμινάρια, ενώ σημείωσε, πως ό,τι έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα, είναι εξαιτίας του φιλότιμου που διακρίνει τους καθηγητές.
«Στην πρώτη καραντίνα μας πέταξαν στη θάλασσα χωρίς να ξέρουμε να κολυμπάμε… Και τώρα, ρωτώντας ο ένας τον άλλο, κάνοντας δίκτυα μεταξύ μας για το τι υπάρχει στο διαδίκτυο στηρίξαμε λεβέντικα την εκπαίδευση κι έγινε όλο αυτό χάριν σε μας μόνον σε μας. Επειδή έχουμε φιλότιμο και θέλαμε να στηρίξουμε τα παιδιά μας».
 
Επίσης, σχολίασε ότι καθημερινά οι καθηγητές αντιμετωπίζουν «νέα δεδομένα» που απορρέουν από τη συγκεκριμένη μέθοδο, τα οποία  «κανείς δεν έχει λάβει υπόψιν του», στηλίτευσε την αδιαφορία που επιδεικνύεται σχετικά με έλλειψη τεχνολογικής υποδομής που παρατηρείται σε πολλούς μαθητές «υπάρχουν μαθητές που κάνουν τηλεκπαίδευση από το κινητό» και επανέλαβε το πάγιο αίτημα των καθηγητών για «ανοιχτά σχολεία, υπό προϋποθέσεις: διασφάλιση της υγείας και ευέλικτα τμήματα των 15 μαθητών και όχι των 25», όπως σχολίασε.
Εν κατακλείδι, υπογράμμισε πως το υπουργείο θα έπρεπε να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς τόσο της γενικής , όσο και της ειδικής εκπαίδευσης και να λύνει τα προβλήματα», τα οποία όπως τόνισε «αντιμετωπίζουμε από το πρώτο κύμα της πανδημίας».
 
Σε ό,τι αφορά στην απεργιακή κινητοποίηση της Πέμπτης, που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ και στην οποία όμως συμμετέχει και ο ιδιωτικός τομέας: Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες Εργαζομένων και Σωματεία, η κ. Λουκοπούλου τόνισε ότι εξαιτίας των ειδικών συνθηκών δε θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, ωστόσο, το ΔΣ της Ένωσης θα πραγματοποιήσει παράσταση διαμαρτυρίας έξω από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα επιδώσει ψήφισμα, στο πλαίσιο του οποίου θα αναφέρονται τα εκπαιδευτικά ζητήματα, όπως εύγλωττα αναδείχθηκαν από τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης, αλλά και εργασιακά- συνδικαλιστικά ζητήματα, τα οποία περιλαμβάνονται στο προς ψήφιση νομοσχέδιο για τα εργασιακά.
 
 
Ακούστε την κ. Μ.Λουκοπούλου.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Σύνταξη: Ελευθερία Μούκανου
Μοντάζ: Μανώλης Παπαχρυσοβέργης
Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου
Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Πολιτιστικά
Τοπικά