Δ.Ντούμος: η αξιολόγηση των σχολείων στερείται παιδαγωγικού χαρακτήρα- Εξώδικα και απειλές από γονείς και ομάδες

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να κάνουν την υπέρβαση και με αποφασιστικότητα, παρά τις εκβιαστικές κυρώσεις που θέτει το υπουργείο Παιδείας, να στηρίξουν την ομόφωνη απόφαση της ΔΟΕ για απεργία – αποχή απέναντι στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, επισημαίνει ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ντούμος Δημήτρης, διευκρινίζοντας –και επαναλαμβάνοντας για πολλοστή φορά- ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι κατά της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης ούτε των ιδίων ούτε των σχολείων, αλλά διαφωνούν με τον τρόπο που το επιβάλλει η κυβέρνηση και μάλιστα άνευ διαλόγου.

‘ Το πρόσημο πρέπει να είναι παιδαγωγικό και όχι να αποσκοπεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, να προάγει αντί του υγιούς συναγωνισμού τον ακραίο ανταγωνισμό. Με τον τρόπο που προωθεί την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων το υπουργείο, επιχειρεί να αλλάξει τον καταστατικό χάρτη των δημόσιων σχολείων. Επέλεξε, χωρίς διάλογο, να εφαρμόσει το βρετανικό μοντέλο αξιολόγησης το οποίο έχει αποτύχει’, επισημαίνει ο κ. Ντούμος, ο οποίος εστίασε και στην ατέρμονη γραφειοκρατία στην οποία είναι υποχρεωμένοι πλέον να επιδίδονται, πέραν του παιδαγωγικού έργου τους, οι εκπαιδευτικοί.

Δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα πιέζει –μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου- ο Διδασκαλικός Σύλλογος με συνεχείς τηλεδιασκέψεις των μελών του και κυρίως των διυθυντών/ντριών των σχολείων, προχωρά σε μια λεπτομερή ενημέρωση για τα νέα δεδομένα που θα επιφέρει η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Ακούστε τον κ. Δημήτρη Ντούμο.

Τα εξώδικα και οι απειλές από γονείς και ομάδες

Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους παρατηρείται το φαινόμενο Διευθυντές/ες  και σχολικών μονάδων της Ξάνθης να γίνονται αποδέκτες διαφόρων τύπων εξώδικων συγκεκριμένης επιτροπής, διά ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, όπου επικαλούνται συμβάσεις οφειλής και μνημόνια με απαίτηση καταβολής παράλογων υπέρογκων χρηματικών ποσών και ποινών, καθώς και περιπτώσεις γονέων οι οποίοι ζητούν την είσοδο των μαθητών στα σχολεία χωρίς τα προβλεπόμενα στις Υ.Α και τα Πρωτόκολλα Υγείας, που εφαρμόζονται λόγω πανδημίας, δηλαδή χωρίς self-test και χωρίς μάσκα προστασίας.

‘Υπάρχουν δύο κατηγορίες : μεμονωμένοι γονείς που δεν συμφωνούν με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και μια ομάδα που στέλνει εξώδικα και διεκδικεί υπέρογκα ποσά από τους διευθυντές των σχολείων. Υπενθυμίζω ότι οι υπουργικές αποφάσεις για τα πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ και πλέον είναι νόμοι του κράτους. Εάν δεν τηρούνται τα μέτρα που προβλέπονται τα παιδιά δεν μπορούν να εισέλθουν στο σχολείο και να παρακολουθήσουν μάθημα. Και η Ομοσπονδία και το υπουργείο Παιδείας, αλλά και η Πολιτεία οφείλουν να προστατεύσουν τους εκπαιδευτικούς. Εδώ υπάρχει το εξής παράλογο: οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν το νόμο και κινδυνεύουν να συρθούν στα αστυνομικά τμήματα για αυτό και μάλιστα με κίνδυνο ακόμη και της σωματικής τους ακεραιότητας!’.

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης ζητά τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων από τη ΔΟΕ, το υπουργείο Παιδείας και την Πολιτεία τα οποία, όπως τόνισε ο κ. Ντούμος, είναι τα παρακάτω:

«Η ΔΟΕ να επιληφθεί άμεσα του θέματος και να εξεταστεί αυτό με τη νομική μας σύμβουλο για περαιτέρω ενέργειες από μέρους των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, αν αυτό χρειαστεί.

Το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε νομοθετικές ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της υγείας και ζωής των εκπαιδευτικών από τέτοια περιστατικά με πλήρη κάλυψη, με συγκεκριμένες ενέργειες και σαφείς οδηγίες προς τα στελέχη της εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους ζητημάτων.

Την άμεση εφαρμογή του Ποινικού Κώδικα 4619/2019, Διατάραξη λειτουργίας Υπηρεσίας, Άρθρο 1, 2.

1. Όποιος εισέρχεται παράνομα σε χώρο δημόσιας υπηρεσίας ή υπηρεσίας τοπικής αυτοδιοίκησης ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ή επιχείρησης κοινής ωφέλειας, ή παραμένει στους χώρους αυτούς και προκαλεί έτσι διακοπή ή σοβαρή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας, τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή.

2. Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται και όποιος, χωρίς να διαταράξει την κοινή ειρήνη, εμποδίζει αυθαίρετα ή διαταράσσει σοβαρά τις συνεδριάσεις συλλογικού οργάνου, συγκροτούμενου σύμφωνα με το νόμο για τη διεξαγωγή δημόσιων υποθέσεων».

Η έναρξη των σχολείων

Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων για ασφαλή, δια ζώσης, λειτουργία των σχολείων σε καιρό πανδημίας δεν εισακούστηκαν από την κυβέρνηση –σ.σ.: ολιγομελή τμήματα, συστηματική καθαριότητα, μόνιμοι διορισμοί κτλ- και μάλιστα όπως γνωστοποιεί ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, φέτος, αντί για τρίωρο , οι σχολικές καθαρίστριες απασχολούνται δίωρο!

Όμως έγιναν 11.700 διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια ,σε Α’Βάθμια και Β΄Βάθμια Εκπαίδευση και πλέον υπάρχουν ελάχιστα κενά , τα οποία, όπως τόνισε ο κ. Ντούμος, αναμένεται να καλυφθούν άμεσα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη : Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

Κοινωνικά
Τοπικά