Χ.Γιαννακίδου: το Υ.ΠΑΙ.Θ καλύπτει τα κενά εκπαιδευτικών με …συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων σε καιρό πανδημίας- Πεπερασμένο και αποτυχημένο το μοντέλο αξιολόγησης σχολικών μονάδων

Τους λόγους για τους οποίους εκπαιδευτικοί και γονείς διαφωνούν με τον τρόπο που επέλεξε το υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά εκπαιδευτικών σε τμήματα σχολείων, δηλαδή με συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων σε καιρό πανδημίας, άρα και αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, αλλά και μετακινήσεις εκπαιδευτικών, εξήγησε -μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου- η Γενική Γραμματέας του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Χαρά Γιαννακίδου.

Αντί, τόνισε, να υιοθετήσει την πρόταση εκπαιδευτικών και γονέων, η οποία έχει κατατεθεί επανειλημμένα από την έναρξη της πανδημίας, για εφαρμογή ουσιαστικών όρων υγιεινής και ασφάλειας που θα εξασφαλίσουν και την δια ζώσης διδασκαλία στα σχολεία, επιχειρεί με λογιστικούς όρους εξοικονόμησης χρημάτων να …εξαφανίσει τα κενά των εκπαιδευτικών που δεν μπόρεσε, και δεν έχει πρόθεση, να καλύψει. Το ηθικά μεμπτό- υπογράμμισε- είναι το γεγονός ότι το πράττει με την πανδημία να έχει ήδη πιάσει…θρανίο στα σχολεία.

Η κ. Γιαννακίδου κάλεσε και τους γονείς να παραστούν στη παράσταση διαμαρτυρίας που αποφάσισε να πραγματοποιήσει την ερχόμενη Πέμπτη, στη 13:30, έξω από τα γραφεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης, αλλά και να ενημερωθούν αναλυτικά, μέσω της επιστολής προς τους γονείς της Δ.Ο.Ε,  για το θέμα.

Παράλληλα, για μια ακόμη φορά, χαρακτήρισε πεπερασμένο- ήδη αναθεωρείται σε Βρετανία και ΗΠΑ- και αποτυχημένο- κρίνεται εκ της εφαρμογής και του αποτελέσματος- το αγγλοσαξονικό μοντέλο αξιολόγησης σχολικών μονάδων που επέβαλε το υπουργείο, υπογράμμισε, αφού οδηγεί σε κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση αναφορικά με τις συγχωνεύσεις και συμπτύξεις σχολείων και τμημάτων:

«Με εντολή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και ενώ η σχολική χρονιά εξελίσσεται, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας επιχειρούν να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις τμημάτων, προκειμένου να εξοικονομηθούν θέσεις εκπαιδευτικών.

Ακούστε την κ. Χ.Γιαννακίδου.

Εν μέσω της πανδημίας και χωρίς να έχει ληφθεί κανένα μέτρο από αυτά που επανειλημμένα κατέθεσαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας, όπως η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, το Υπουργείο Παιδείας προχωράει προς την αντίθετη κατεύθυνση. Όχι μόνο δεν μερίμνησε για αραίωση των τμημάτων καθώς προχωράμε στο χειμώνα και οι χαμηλότερες θερμοκρασίες υποχρεώνουν σε παραμονή στους εσωτερικούς χώρους των σχολείων, αλλά αντιθέτως συμπτύσσει τμήματα και δημιουργεί συνθήκες  επιπλέον συνωστισμού μέσα στο χειμώνα.

Και όλα αυτά προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα μην προσλαμβάνοντας τους επιπλέον εκπαιδευτικούς που χρειάζεται. Έτσι με λογιστικούς χειρισμούς και αδιαφορώντας για τις συνέπειες των αποφάσεών της στη δημόσια υγεία καθώς τα σχολεία αποτελούν τους πιο μαζικούς κοινωνικούς χώρους αποδεικνύει το υποκριτικό των διακηρύξεών της ότι νοιάζεται για το δημόσιο σχολείο.

Αντί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, προσπαθούν να καλύψουν τα κενά, με συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών με προφορικές εντολές, αλλά και με τεχνάσματα επικοινωνιακού χαρακτήρα, αφού χαρακτηρίζουν τις παραπάνω ενέργειες ως «Επιμελημένος εξορθολογισμός»,  «Βελτιωτικές διαρθρωτικές κινήσεις».

Εκπαιδευτικοί και οικογένειες γνωρίζουμε, όμως, ότι η πραγματικότητα στα σχολεία μας είναι πολύ πιο αντίξοη και μακριά από την εξωραϊσμένη εικόνα που φιλοτεχνούν με όρους επικοινωνιακούς τα ΜΜΕ. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων επιφέρουν αρνητικές συνέπειες και παιδαγωγικά και υγειονομικά.   

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας καθώς και τις κατά τόπους Δ/νσεις Εκπ/σης να σταματήσουν αυτή την πρακτική. Όσο για τις απαράδεκτες δηλώσεις της κας Κεραμέως η οποία έριξε την ευθύνη για τα κενά στους εκπαιδευτικούς που «αρρωσταίνουν και παίρνουν άδειες», θα θέλουμε να την ρωτήσουμε: πέρα από το δικαίωμα στην απεργία που ουσιαστικά επιχειρεί να καταργήσει με τις αλλεπάλληλες αγωγές της προς τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών σκοπεύει, μήπως, να καταργήσει και τις άδειες των εργαζομένων»;  

Ως Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης παρακολουθούμε και είμαστε σε ετοιμότητα να αναδείξουμε κάθε προσπάθεια υποβιβασμού σχολείου  ή συγχώνευσης τμημάτων,  κινητοποιώντας, ταυτόχρονα, τη σχολική κοινότητα και τους γονείς. Είναι πρωτοφανές για την εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική επιστήμη οι μαθητές, που έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους, να υποχρεωθούν ν’ αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα με δυσχερέστερες συνθήκες, καθώς πρόκειται για συγχωνεύσεις τμημάτων.

Απαιτούμε την ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεών καθώς και την ανάκληση  των συγχωνεύσεων  που έγιναν στις σχολικές μονάδες της Ξάνθης (6ου νηπιαγωγείο Ξάνθης, 1ου Ειδικό 2ο Ειδικό, Σχολείο Κωφών), την άμεση πραγματοποίηση νέας φάσης πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών καθώς και τον καθορισμό του αριθμού προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχ. έτος με γνώμονα τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών

Καλούμε τους συναδέλφους την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021 καθώς και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να δώσουν αγωνιστικό παρόν στην παράσταση διαμαρτυρίας του Συλλόγου μας, την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021  στις 13:30,  στη Διεύθυνση Π.Ε Ξάνθης.

Δεν πρόκειται να συναινέσουμε  στην υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

 

Συνέντευξη : Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Τοπικά