Τα αποτελέσματα της έρευνας του για την αγορά της Ξάνθης παρουσιάζει ο Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης-Ν.Γρηγοριάδης: Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρειάζονται στήριξη

Τα αποτελέσματα αλλά και τα συμπεράσματα από την έρευνα που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης για την αγορά της Ξάνθης θα παρουσιαστούν στην εκδήλωση που διοργανώνει ο Εμπορικός Σύλλογος της ερχόμενη Δευτέρα, στον Πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης ‘Οικία Μ.Χατζιδάκι’, στις 19:00, με κεντρικό ομιλητή τον πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας – ΕΣΕΕ- κ. Γεώργιο Καρανίκα.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης κ. Νίκος Γρηγοριάδης σημείωσε, μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου, ότι η έρευνα διεξήχθη μεταξύ των εμπόρων της Ξάνθης με ένα διευρυμένο ερωτηματολόγιο, ώστε να αποτυπωθούν συνολικά τα προβλήματα.

Πλέον, πρόσθεσε, ο σύλλογος έχει στη διάθεση του ένα εργαλείο που του επιτρέπει να καταθέτει εμπεριστατωμένες , βάση επιχειρημάτων, προτάσεις προς επίλυση των προβλημάτων και βελτίωσης των συνθηκών κάτω από τις οποίες οι έμποροι της Ξάνθης καλούνται να επιτελέσουν το έργο τους.

Στην εκδήλωση όπου θα παρουσιαστούν τα προβλήματα και οι προκλήσεις στην αγορά του Δήμου Ξάνθης, έχουν κληθεί όλοι οι Δήμαρχοι των δήμων της Π.Ε Ξάνθης, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ, εκπρόσωποι εμπορικών συλλόγων από όμορους νομούς και φυσικά όλος ο εμπορικός κόσμος του νομού, η ΟΕΒΕΞ και κάθε ενδιαφερόμενος καθώς η εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό.

Όπως επισήμανε ο κ. Γρηγοριάδης ο εμπορικός σύλλογος εκπροσωπεί τους εμπόρους όλου του Νομού. Η αγορά της Ξάνθης πρόσθεσε είναι συγκεντρωτική, δεν έχει χαρακτηριστικά άλλων νομών όπως π.χ της Καβάλας, όπου εκεί υπάρχουν και επιμέρους αγορές όπως της Χρυσούπολης, οπότε η έρευνα αποτυπώνει συνολικά τα προβλήματα.

Τόνισε ότι στις προτεραιότητες του συλλόγου είναι η συνεργασία με την αυτοδιοίκηση για την ανεύρεση αποτελεσματικών λύσεων, αλλά και η επιμόρφωση των μελών του συλλόγου ώστε να αποκτήσουν εφόδια για τις νέες δεξιότητες που απαιτεί η ανταγωνιστική αγορά και τα νέα δεδομένα που διαρκώς αυξάνονται.

Το μείζον που προκύπτει από την έρευνα του εμπορικού συλλόγου είναι ότι οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες αναζητούν στήριξη. Στήριξη από τις τοπικές αρχές και την κεντρική διοίκηση, υπενθυμίζοντας ότι πέρασαν -και συνεχίζουν να βιώνουν τις αρνητικές επιπτώσεις- της οικονομικής κρίσης, της πανδημίας, της ενεργειακής κρίσης και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Πρόσθεσε ότι από την εποχή των μνημονίων  για τις  μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε και να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς και να εξασφαλίσουν την αναγκαία για το επιχειρείν ρευστότητα.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κάλεσε για μια ακόμη φορά τους εμπόρους από όλο το νομό να εγγραφούν στο σύλλογο και  να δυναμώσουν τη φωνή του στον αγώνα διεκδίκησης και ανεύρεσης λύσεων στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Γιώργος Καρανίκας: αναγκαία η στήριξη της πολιτείας με ειδικά χρηματοδοτικά προγράμματα

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Καρανίκας, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, όπου θα είναι κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου,      μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ξάνθης δήλωσε ότι τα προβλήματα της αγοράς είναι σύνθετα και ο προβληματισμός κοινός, υπογραμμίζοντας ότι είναι αναγκαία η στήριξη της πολιτείας προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με προσαρμοσμένα ειδικά χρηματοδοτικά προγράμματα, εκφράζοντας ταυτόχρονα την ανησυχία του ότι αυτά τα προγράμματα στήριξης θα αργήσουν και ο χρόνος είναι πιεστικός και η κατάσταση πολύ δύσκολη, δεδομένου ότι η ασφυξία στο λιανεμπόριο ξεκίνησε από την οικονομική κρίση το 2008, συνεχίστηκε στην πανδημία, στην ενεργειακή κρίση και τώρα με τους πολέμους σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή.

Το βασικό πρόβλημα, συνέχισε, εστιάζεται στην έλλειψη ρευστότητας και στον μη δανεισμό των τραπεζών, με αποτέλεσμα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να λειτουργούν με ιδία κεφάλαια και τον τζίρο τους, αλλά η μειωμένη αγοραστική κίνηση αφήνει αποτύπωμα στον τζίρο και άρα στην ρευστότητα.

Αλλάζει η εποχή, αλλάζουν οι καταναλωτικές συνήθειες, και εμείς πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα για να αντέξουμε στον ανταγωνισμό, επισήμανε ο κύριος Καρανίκας προσθέτοντας ότι οι επιχειρήσεις έχουν δείξει μέχρι τώρα την ευελιξία τους, αλλά απαιτείται κατάρτιση και εκπαίδευση στις νέες δεξιότητες και προς αυτή την κατεύθυνση προσαρμογής πρέπει να πεισθεί ο κόσμος της αγοράς.

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη: Κυριακή Οικονόμου

Σύνταξη κειμένου: Παναγιώτα Κουτσομιχάλη

Μοντάζ-Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου      

 

Κοινωνικά
Οικονομικά
Τοπικά