Άγγελος Συρίγος: Οι διεθνείς συνθήκες που καθορίζουν σύνορα δεν λήγουν ποτέ- Σήμερα η εκδήλωση της Ιεράς Μητρόπολης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης για τη Συνθήκη της Λωζάνης

Η Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης και Περιθεωρείου και οι Διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ξάνθης διοργανώνουν εκδήλωση με ομιλητή τον κ.Άγγελο Συρίγο, καθηγητή διεθνούς δικαίου και εξωτερικής πολιτικής του Παντείου πανεπιστημίου, βουλευτή Α’ Αθηνών και μέλος του Δ.Σ του ιδρύματος θρακικής τέχνης και παράδοσης, με θέμα : Από τη Λωζάνη στο σήμερα-101 χρόνια μετά τη συνθήκη’. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ι.Ν. Της Του Θεού Σοφίας, σήμερα  Δευτέρα 17 Ιουνίου, στις 19:00 μ.μ. 

Ο κ. Άγγελος Συρίγος, συνοδευόμενος από τις κ.κ. Εύη Στυλιανίδου, διευθύντρια Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν.Ξάνθης και Μάλαμα Σιδηροπούλου, διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ξάνθης φιλοξενήθηκαν στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου όπου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουν για την εκδήλωση και να καλέσουν τους συμπολίτες/σες να προσέλθουν και να την παρακολουθήσουν .

Όπως  επεσήμαναν οι κ.κ. Στυλιανίδου και Σιδηροπούλου το θέμα της εκδήλωσης συναποφασίσθηκε με το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ξάνθης καθώς πρόκειται για ένα θέμα που αφορά και την εκκλησία και την εκπαίδευση αλλά και την τοπική κοινωνία. Μετέφεραν τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου και την πρόσκληση του προς όλους να παραστούν στην εκδήλωση.

Οι διεθνείς συνθήκες που καθορίζουν σύνορα δεν λήγουν ποτέ, βάσει της Συνθήκης της Βιέννης  για το Δίκαιο των Διεθνών Συνθηκών και αυτό γιατί τα σύνορα είναι αποτέλεσμα αιματηρών συγκρούσεων. Η Συνθήκη της Λωζάνης, είναι μία διεθνής συνθήκη και δεν λήγει, 101 χρόνια μετά την υπογραφή της το μεγαλύτερο μέρος της έχει λυθεί και είναι ιστορικού περιεχομένου, ενώ σύμφωνα με τον κύριο Συρίγο τρία είναι τα ανεπηρέαστα από το χρόνο και τα δεδομένα που ισχύουν για τις διεθνείς συνθήκες σημεία της Συνθήκης, πρώτον τα σύνορα, όπου βάσει της Συνθήκης της Βιέννης δεν αλλάζουν, δεύτερον οι διατάξεις που αφορούν τις δύο μειονότητες, την μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη και την ελληνική μειονότητα σε Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο και Τένεδο, τονίζοντας ότι η Συνθήκη δεν μπόρεσε να προστατεύσει την ελληνική μειονότητα και αυτό γιατί δεν αρκεί μόνο η Συνθήκη, αλλά πρέπει να υπάρχει και η βούληση του κράτους, ενώ στη Θράκη η μουσουλμανική μειονότητα είναι ακμάζουσα και μπορεί να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον σε μία ευρωπαϊκή χώρα.

Τρίτο σημείο είναι οι διατάξεις που αφορούν την αποστρατικοποίηση και το ειδικό καθεστώς των νησιών του Αιγαίου, τονίζοντας ότι είναι ξεπερασμένες από την πραγματικότητα.

Ακούστε τον κ. Άγγελο Συρίγο και τις κ.κ. Ε. Στυλιανίδου και Μ. Σιδηροπούλου.

Κρίσιμο σημείο για τον κύριο Συρίγο είναι ο τρόπος εφαρμογής των διατάξεων φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την ισονομία και ισοπολιτεία, που εφαρμόζεται στη Θράκη, αντιμετωπίζοντας τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, ενώ υπεραμύνθηκε των θετικών μέτρων στην εκπαίδευση όπως αυτή της ποσόστωσης της εισαγωγής των μουσουλμάνων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ένα μέτρο που ισχύει από το 1997 με μετρήσιμα αποτελέσματα.   Στην αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου μέτρου αναφέρθηκε και η κ. Στυλιανίδου το διδακτορικό της οποίας είναι σχετικό με το συγκεκριμένο αντικείμενο, επισημαίνοντας ότι όλα τα επιστημονικά δεδομένα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για μέτρο το οποίο απέδωσε και συνεχίζει να αποδίδει , ενώ στην ίδια εκτίμηση προέβη και η κ. Σιδηροπούλου , η οποία απαρίθμησε τις υποστηρικτικές μεθόδους που υλοποιούνται στα δημόσια σχολεία  με στόχο την καλύτερη δυνατή ένταξη των παιδιών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η εκτίμηση του Άγγελου Συρίγου για το ΚΙΕΦ

Στο ΚΙΕΦ οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές δεν ήταν απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων, είναι ένα κόμμα, που συμμετέχει μόνο σε ευρωεκλογές λαμβάνοντας υψηλό ποσοστό σε Ροδόπη και Ξάνθη, επεσήμανε ο κ. Συρίγος και εξηγώντας το γιατί κατέρχεται μόνο στις ευρωεκλογές είπε ότι δεν υπάρχει πολιτικό διακύβευμα στις ευρωεκλογές, ενώ στις ευρωεκλογές του 2024 για πρώτη φορά κατέβασε ψηφοδέλτια σε όλη την Ελλάδα χωρίς να δικαιολογείται η ύπαρξη μουσουλμανικής μειονότητας σε όλη την επικράτεια ,ενώ  είχε στο ψηφοδέλτιο του μόνο μία υποψήφια ευρωβουλευτή που δεν είναι μουσουλμάνα, από τη Δυτική Μακεδονία, που υποτίθεται ότι εκπροσωπούσε τους ‘’Σλαβομακεδόνες’’, και η οποία δεν τα πήγε καλά, αφού έλαβε 100 ψήφους στη Δυτική Μακεδονία και 400 στη Θράκη, υποστήριξε.

Όπως πρόσθεσε, το ΚΙΕΦ στα Δωδεκάνησα πήρε 51 ψήφους, από το εξωτερικό 41 ψήφους και μόνο στη Θράκη κράτησε το ποσοστό του, αλλά σε σύγκριση με τις ευρωεκλογές του 2019 οι ψήφοι σε αριθμούς ήταν πολύ λιγότερες, ο προεκλογικός του αγώνας κινήθηκε μέσω των τζαμιών και τις τελευταίες ημέρες πόρτα-πόρτα, ενώ παρατήρησε ότι στα εκλογικά κέντρα των μειονοτικών χωριών δεν υπήρχαν εκλογικοί αντιπρόσωποι των κομμάτων παρά μόνο του ΚΙΕΦ, ενώ μέσα στις πόλεις, όπως στην Ξάνθη, έλαβε ποσοστό 11%.

Ο κύριος Συρίγος εκτίμησε ότι το ποσοστό του ΚΙΕΦ στις ευρωεκλογές δεν ήταν ικανοποιητικό για το κόμμα και παρατηρώντας, όπως τόνισε, την μεγάλη εικόνα το ΚΙΕΦ μετράει δυνάμεις και στέλνει το μήνυμα προς την τοπική αυτοδιοίκηση και τα υπόλοιπα κόμματα ότι έχει τον μηχανισμό για να εκλέξει βουλευτή αυτόν που θα υποδείξει για να συμπεριληφθεί στα ψηφοδέλτια τους, ενώ υποστήριξε ότι ήταν μεγάλο λάθος που ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ  δεν είχαν υποψήφιο ευρωβουλευτή από την μουσουλμανική μειονότητα, καθώς και οι δύο μουσουλμάνοι της Νέας Αριστεράς δεν μπόρεσαν να κρατήσουν τις ψήφους.

Τέλος, απαντώντας στην ερώτηση που δέχεται και ο ίδιος, γιατί δηλαδή ο Άρειος Πάγος επέτρεψε τη συμμετοχή του ΚΙΕΦ στις ευρωεκλογές παρά την προκλητική ρητορική και δεν το απαγόρευσε όπως έκανε με τη Χρυσή Αυγή, διευκρίνισε ότι η Χρυσή Αυγή απαγορεύθηκε ως εγκληματική οργάνωση και όχι ως πολιτικό κόμμα, το ΚΙΕΦ δεν έχει κάτι στο καταστατικό του, που να του απαγορεύει την κάθοδο σε εκλογές, τονίζοντας ότι στις δημοκρατίες οι πολιτικές διαφωνίες λύνονται με την πολιτική.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη: Κυριακή Οικονόμου

Κείμενο: Παναγιώτα Κουτσομιχάλη

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Τοπικά