Ν. Γρηγοριάδης για εκπτώσεις: Οι θερμές ημέρες του Ιουλίου δεν ζέσταναν ακόμη την αγορά της Ξάνθης…

Είθισται τις πρώτες δυο εβδομάδες των εκπτωτικών περιόδων, θερινής και χειμερινής, να παρατηρείται αύξηση της κίνησης στην αγορά, όμως η πρώτη εβδομάδα των φετινών θερινών εκπτώσεων, αυτή που διανύουμε, δεν έδωσε τέτοιες ενδείξεις επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Νίκος Γρηγοριάδης, μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου.

Αργά χθες το απόγευμα υπήρξε μια μικρή κίνηση , τονίζει και προσθέτει πως λογικά – αυτό τουλάχιστον αναμένει η αγορά της Ξάνθης- θα αυξηθεί η κίνηση τις επόμενες ημέρες, ειδάλλως θα πρέπει οι επαγγελματίες ν’ αναμένουν τις τελευταίες ημέρες με το ξεπούλημα.

Σημείωσε ότι δεν βοηθούν και οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών και μάλιστα από νωρίς το πρωί, όμως είναι πλέον έκδηλο ότι έχει απομείνει ένα μικρό πια αγοραστικό κοινό που στηρίζει την τοπική αγορά.

Η μείωση των εσόδων με ταυτόχρονη αύξηση των εξόδων των νοικοκυριών, από τα χρόνια των μνημονίων ακόμη και τώρα με την ακρίβεια σε τιμές βασικών προϊόντων και υπηρεσιών, αλλάζει τις καταναλωτικές συμπεριφορές υπογραμμίζει και υπενθυμίζει τα μέτρα στα χρόνια της πανδημίας που ουσιαστικά δημιούργησαν νέες τάσεις με στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πολυκαταστήματα και αγορές μέσω διαδικτύου.

Πλέον η παράδοση που θέλει τον καταναλωτή να αναμένει τις εκπτώσεις για να αγοράσει τα προϊόντα που επιθυμεί σε χαμηλότερη τιμή, ισχύει μόνο για τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, αφού η νέα γενιά έχει αλλάξει συνήθειες εκτιμά, ενώ επαναλαμβάνει ότι και οι εκπτωτικές περίοδοι έχουν πια ξεθωριάσει στα μάτια του καταναλωτή  με τις προσφορές να  ισχύουν όλο το χρόνο.

Η αγορά της Ξάνθης παραμένει ‘παγωμένη’ από την αρχή της νέας χρονιάς τονίζει για να προσθέσει ότι όσοι επαγγελματίες  κράτησαν ανοιχτά τα καταστήματα τους και επιμένουν, παρά τις δυσκολίες και τις συνεχείς ανατροπές, φαίνεται ότι έχουν ακόμη αντοχές καθώς τα καταστήματα που κλείνουν στην αγορά τα τελευταία χρόνια είναι κατά πολύ λιγότερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια . Όμως η έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις εδώ και πολλά χρόνια, όπως αυτές της αγοράς της Ξάνθης, σε συνδυασμό με τα νέα φορολογικά δεδομένα για τους μικρομεσαίους, δεν αφήνουν περιθώρια βαθιάς ανάσας για την αγορά. Έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση επαγγελματία της Ξάνθης που πλήρωνε μέχρι πέρυσι 1.200 ευρώ φόρο. Με την φετινή τεκμαρτή φορολόγηση καλείται να πληρώσει φόρο 3.700 ευρώ χωρίς καν να έχει αυξηθεί ο τζίρος του. Κι αν προστεθούν στο ποσό αυτό οι ασφαλιστικές εισφορές  και τα  πάγια έξοδα, ρεύμα, τηλέφωνο κτλ, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο δύσκολη είναι η επιβίωση για τους ΜμΕ.

Αν συνεχισθεί η στασιμότητα της κίνησης στην αγορά, τόνισε με έμφαση, οι περισσότεροι θα ‘κοκκινήσουν’ δημιουργώντας εκ των πραγμάτων οφειλές με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς τις επιπτώσεις.

Ο κ. Γρηγοριάδης επανέλαβε για μια ακόμη φορά ότι οι τοπικές αρχές πρέπει να στηρίξουν την αγορά και γνωστοποίησε ότι οι συζητήσεις με τη νέα δημοτική αρχή Ξάνθης συνεχίζονται. Χρειάζεται , σημείωσε, βελτίωση της εικόνας του κέντρου με έργα υποδομής, ενεργοποίηση της τουριστικής επιτροπής, αστυνόμευση του κέντρου για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος – είναι εν αναμονή της λειτουργίας της δημοτικής αστυνομίας και ο δήμος Ξάνθης σημείωσε, ενώ αναμένονται και τ’ αποτελέσματα του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο, μη διστάζοντας να παραδεχθεί ότι και ορισμένοι επαγγελματίες συμβάλουν με την συμπεριφορά τους στην κακή εικόνα κυρίως ώρες αιχμής , στο συγκεκριμένο τομέα, της πόλης- καταλήγοντας ότι και τα έργα που εντάχθηκαν στο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης, όταν ολοκληρωθούν, θα βελτιώσουν την αισθητική και θα καταστήσουν πιο λειτουργικό το κέντρο. Στόχος, όλων αυτών που προτείνουν προς τις τοπικές αρχές οι επαγγελματίες δεν είναι άλλος από το να καταστεί πιο ελκυστικό το κέντρο της πόλης, όπου βρίσκεται και η παραδοσιακή αγορά, και για τους Ξανθιώτες καταναλωτές , αλλά κυρίως για τους επισκέπτες.

Τέλος, κάλεσε τους συμπολίτες να στηρίξουν την τοπική αγορά , μια αγορά συγκεντρωτική όπου ο καταναλωτής μπορεί να βρει ότι επιθυμεί σε πολύ καλές τιμές και ποιοτικά προϊόντα.

Ακούστε τον κ. Νίκο Γρηγοριάδη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη-κείμενο: Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου

Κοινωνικά
Οικονομικά
Τοπικά