Συνέντευξη: Κυριακή Οικονόμου-Παναγιώτα Κουτσομιχάλη
Σύνταξη κειμένου: Παναγιώτα Κουτσομιχάλη
Μοντάζ-Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου
Σε κινητοποίηση ενάντια στη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης σε Πειραματικό, προχώρησε η ΕΛΜΕ Ξάνθης την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης.
Με αφορμή την κινητοποίηση η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης Μαρία Λουκοπούλου, μίλησε στην ενημερωτική εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ξάνθης, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους αντιδρά η εκπαιδευτική κοινότητα, όπως και ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου προσθέτοντας ότι είναι ένα θέμα που αφορά και την τοπική κοινωνία.
Όπως υποστήριξε, η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης σε Πειραματικό θα οδηγήσει στην εξαφάνιση του σχολείου της γειτονιάς, αφού τα παιδιά, που θα φοιτήσουν στο Πειραματικό θα επιλεγούν με κλήρωση, με αποτέλεσμα τα παιδιά, που δε θα κληρωθούν και μέχρι τώρα θα πήγαιναν στο 1ο Γυμνάσιο, να αναγκαστούν να πάνε σε άλλα σχολεία, που βρίσκονται μακρύτερα από τον τόπο κατοικίας τους.
Επίσης, στην απώλεια των οργανικών θέσεων στο 1ο Γυμνάσιο των εκπαιδευτικών θα πάρουν, κατά προτεραιότητα, οργανική σε άλλα σχολεία μόλις προκύψουν, περιορίζοντας έτσι τις οργανικές θέσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, με αποτέλεσμα την πρόκληση μεγάλων δυσκολιών στις υπηρεσιακές μεταβολές όλων των σχολικών μονάδων του νομού.
Και το πιο σημαντικό, σύμφωνα με την Λουκοπούλου, θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, καθώς το Πειραματικό θα έχει μειωμένο αριθμό παιδιών στην τάξη γεγονός, που θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση σε μαθητικό πληθυσμό των άλλων σχολείων, τα οποία στην κυριολεξία «βουλιάζουν» από μαθητές, όταν σήμερα τα σχολεία της Ξάνθης λειτουργούν ακόμη και με 29 μαθητές ανά τάξη.
Επιπλέον, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ επισήμανε τον προβληματισμό σχετικά με τους πόρους, που θα διατίθενται για την εκπαίδευση, οι οποίοι θα κατευθύνονται προς το Πειραματικό αφήνοντας τα υπόλοιπα σχολεία σε ακόμη μεγαλύτερη ένδεια υποδομών, τη στιγμή που όπως τόνισε, όλα τα σχολεία υποφέρουν στην κυριολεξία με τις σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, υλικοτεχνικές υποδομές και αίθουσες.
Η κυρία Λουκοπούλου υποστήριξε ότι καμία εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να δοκιμαστεί με αξιοπιστία σε σχολεία με τόσο τεράστιες διαφορές από τις πραγματικές συνθήκες των υπόλοιπων σχολείων, σημειώνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αντιδρούν μόνο, αλλά προτείνουν την εφαρμογή των καινοτόμων και πειραματικών μεθόδων, που προβλέπονται για τα Πειραματικά σχολεία, σε σχολεία όλης της χώρας, διευκρινίζοντας ότι η ΕΛΜΕ δεν είναι αντίθετη με την λειτουργία Πειραματικών, όπως συμβαίνει για τα Πρότυπα σχολεία, αρκεί ο διάλογος με το Υπουργείο Παιδείας να γίνει σε διαφορετική βάση.
Εμείς θέλουμε όλα τα σχολεία να είναι καλά και να μην υπάρχει κατηγοριοποίηση τους, και έχουμε προτάσεις, σημείωσε και πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Παιδείας, που δεν τους καλεί σε διάλογο, θα πρέπει να συζητά με τους εκπαιδευτικούς πριν πάρει αποφάσεις και να μην τους θεωρεί ως εχθρούς.
Συνέντευξη: Κυριακή Οικονόμου-Παναγιώτα Κουτσομιχάλη
Σύνταξη κειμένου: Παναγιώτα Κουτσομιχάλη
Μοντάζ-Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου