Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου
Οφείλουμε μια απάντηση στη συνέντευξη που έδωσε η Διευθύντρια Β/θμιας Ξάνθης σε εφημερίδα της Ξάνθης όπου διαβάσαμε ότι:
- οι εκπαιδευτικές καινοτομίες πρέπει να δοκιμάζονται μόνο σε σχολεία που θα έχουν όλες τις υποδομές και άφθονη χρηματοδότηση απέχοντας παρασάγγας από τα «κοινά» σχολεία
- η απαίτηση των πολιτών να πηγαίνουν τα παιδιά τους σχολείο κοντά στο σπίτι τους είναι «ελιτισμός»
- οι εκπαιδευτικοί απλά αντιστέκονται στις αλλαγές επειδή σαν λαός συνηθίζουμε να αντιστεκόμαστε στις όποιες αλλαγές συμβαίνουν.
Επίσης μάθαμε ότι η δημιουργία πειραματικού γυμνασίου αποτελεί «ηθική» υποχρέωση προς τις οικογένειες «μορφωμένων ανθρώπων που θέλουν για τα παιδιά τους μία καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση».
Ακόμη πληροφορηθήκαμε ότι το 1ο Γυμνάσιο «έχει διακριθεί σε διάφορες δράσεις, δημιουργικές δραστηριότητες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, διεθνείς και πανελλήνιους διαγωνισμούς».
Ας ενημερώσουμε λοιπόν τους πολίτες της Ξάνθης ότι:
- το εκπαιδευτικό δυναμικό της Ξάνθης ΟΛΩΝ των σχολείων καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες για να προσφέρει το καλύτερο δυνατόν στα παιδιά προνομιούχων και μη προνομιούχων πολιτών. Δεν υπάρχουν καλύτερα ή χειρότερα σχολεία! Και δεν υπάρχουν για εμάς τις/τους εκπαιδευτικούς, εκλεκτές/οι μαθήτριες/μαθητές! Είναι όλες και όλοι παιδιά μας για τα οποία αγωνιζόμαστε να έχουν τις καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης ΟΛΑ τους!
- Εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν αντιστεκόμαστε σε αλλαγές που συμβάλλουν στην πραγματική βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Αντιστεκόμαστε σε αλλαγές, επικοινωνιακού χαρακτήρα, που επιβάλλονται χωρίς καμία πρότερη διαβούλευση και συναίνεση με τους εκπαιδευτικούς. Μια τέτοια αλλαγή ήταν και η ανακήρυξη (πάλι χωρίς συναίνεση και διαβούλευση!) του 1ου ΕΠΑΛ σε πρότυπο. Καμία ουσιαστική αναβάθμιση ή χρηματοδότηση δεν ακολούθησε. Αντιθέτως αύξησε τη μαθηματική διαρροή παιδιών που δε βρίσκουν θέση στο υπερκορεσμενο 2ο ΕΠΑΛ. Νέα παιδιά, δηλαδή, εγκαταλείπουν την εκπαίδευση.
Αντιδρούμε, επίσης, σε κάθε αξιολογική διαδικασία που κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε καλά και κακά υποβαθμίζοντάς τα όλα τελικά.
Αν υπάρχει κάποια ηθική υποχρέωση αυτή είναι απέναντι στους γονείς των παιδιών που στοιβάζονται σε 29ρια τμήματα, σε σχολεία χωρίς υποδομές. Απέναντι στα παιδιά που ταλαιπωρούνται ώρες στους δρόμους λόγω των ελλείψεων στα δρομολόγια. Απέναντι στους γονείς των παιδιών του ΕΕΕΚ, του 4ου Λυκείου, του 8ου Γυμνασίου και του Μουσικού που χρόνια περιμένουμε να χτιστούν.
Ας ενώσει λοιπόν τις δυνάμεις της η Διευθύντρια Β/θμιας Ξάνθης με το σωματείο και ας αγωνιστεί μαζί μας για ποιοτική, δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά.
Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου