Γ.Γ. Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης Χ.Γιαννακίδου: Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία παγιώνει εκπαιδευτικές ανισότητες /Ξεκινούν κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί

Τους λόγους για τους οποίους εκφράζουν την κάθετη διαφωνία τους με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για Παιδεία, που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση  σε περίοδο έκτακτης κρίσης και αυστηρών περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, εξήγησε - με παρέμβαση της στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου-  η Γενική Γραμματέας του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και εκπρόσωπος της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης , κ. Χαρούλα Γιαννακίδου.

Οι αλλαγές που επιφέρει, χωρίς να προηγηθεί διάλογος, θα είναι επώδυνες για ουσιώδη θέματα της εκπαίδευσης, εκτιμά η κ. Γιαννακίδου, καθώς επιχειρείται παγιοποίηση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

Υποστήριξε ότι το πολυνομοσχέδιο είναι μια νέα επίθεση στο δημόσιο σχολείο την στιγμή που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μόνιμοι διορισμοί και το 25% του κόμβου της εκπαίδευσης λειτουργεί με ελαστικές μορφές εργασίας ενώ δεν διασφαλίζεται η ποιοτική αναβάθμιση και στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αναφορικά με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο , είπε ότι αποσκοπούν στο να αποσείσει από πάνω του το κράτος τις ευθύνες για μια καλή δημόσια εκπαίδευση. Ανέλυσε τα εξωτερικά συστήματα αξιολόγησης που ήδη έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες για να καταλήξει στο ότι οδήγησαν σε σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων όπου εφαρμόστηκαν.

Στηλίτευσε την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα που οδηγεί σε πληθωριστικά τμήματα με ότι αυτό συνεπάγεται για τη αποτελεσματική διδασκαλία αλλά και την απαγόρευση τμημάτων με λιγότερους από 20 μαθητές σε 7θέσια σχολεία και πάνω γεγονός που –όπως είπε- οδηγεί σε μη πρόσβαση παιδιών σε σχολεία της γειτονιάς τους αλλά και σε λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών, μετακινήσεις, μετατάξεις, ακόμη και σε απολύσεις.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην αλλαγή των χαρακτηριστικών των Νηπιαγωγείων τα οποία καλούνται να υιοθετήσουν χαρακτηριστικά Γυμνασίου ( ! ) με εκτεταμένη εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων –μέχρι και ξένες γλώσσες σε νήπια -  και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι με το πολυνομοσχέδιο, Γυμνάσιο και Λύκειο μετατρέπονται σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο.

Αύριο θα γίνουν διαμαρτυρίες από τους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας με αίτημα την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου , φυσικά εντός του πλαισίου των ιδιαίτερων μέτρων λόγω της υγειονομικής κρίσης, ενημέρωσε, και σημείωσε ακόμη ότι η Δ.Ο.Ε ζήτησε από τις διεθνείς εκπαιδευτικές οργανώσεις να παρέμβουν προς την ελληνική κυβέρνηση ώστε να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο μέχρι να επέλθει –λόγω πανδημίας- η επάνοδος στην ομαλότητα.

Τέλος, η κ. Γιαννακίδου εξέφρασε τη συμπαράσταση προς τους υγειονομικούς του δημόσιου συστήματος υγείας που διεκδικούν τη στήριξη του για να αντιμετωπιστεί η υγειονομική κρίση στη χώρα.

Ακούστε την κ. Χ.Γιαννακίδου.

 

Τοπικά