Δημήτρης Ντούμος, για Αξιολόγηση: Όλα γίνονται προκειμένου να μειωθεί το δημοσιονομικό κόστος

Ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης Δημήτρης Ντούμος, μιλώντας στο Δημοτικό Ραδιόφωνο ανέπτυξε τις θέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με την Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, που προωθεί αυτό το διάστημα το υπουργείο Παιδείας.

Και οι εκπαιδευτικοί των δημοτικών απέχουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία, όπως και οι συνάδελφοί τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από την αξιολόγηση. Ο κ. Ντούμος τη χαρακτήρισε «συγκεντρωτική και γραφειοκρατική», ενώ μιλώντας για την ουσία της υπόθεσης, επισήμανε ότι οδηγεί στην ανταγωνιστικότητα μεταξύ των σχολείων και κατά συνέπεια, την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των νέων.

«Αγαθές προθέσεις δεν υπάρχουν. Όλα γίνονται προκειμένου να μειωθεί το δημοσιονομικό κόστος», υπογράμμισε ο πρόεδρος, επισημαίνοντας ότι ο χρόνος επιλογής έναρξης της συγκεκριμένης διαδικασίας δεν είναι καθόλου αθώος.

«Εν μέσω πανδημίας με σχολεία “κουρασμένα” και με τους Παγκόσμιους Οργανισμούς να ζητούν από τις εκπαιδευτικές κοινότητες να μην ασχολούνται με σχέδια δράσης, αλλά να εστιάσουν στο πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία  με στόχο τη διαφύλαξη της υγείας των μαθητών, το υπουργείο έρχεται να “περάσει” αυτόν τον νόμο» επισημαίνοντας ότι υπήρξε παντελής έλλειψη διαλόγου, παρότι το υπουργείο είχε διαβεβαιώσει ότι για τη διαδικασία θα γινόταν διαβούλευση.

Παράλληλα, επισήμανε ότι μείζον θέμα αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα είναι υπέρ της αξιολόγησης, αλλά έχοντας ως «σταθερά» ότι η διαδικασία της εκπαίδευσης είναι μια ποιοτική διαδικασία και άρα θα πρέπει να αξιολογηθεί με ποιοτικά και όχι με ποσοτικά κριτήρια.

Σημείωσε ότι μαζί με την αξιολόγηση των σχολείων θα έπρεπε, ταυτόχρονα να γίνει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας ότι οι τελευταίοι όχι απλώς δεν τη φοβούνται, αλλά και την επιζητούν… αρκεί να γνωρίζουν τον τρόπο.

Ο πρόεδρος επισήμανε ότι στη βάση: Προγραμματισμός – Υλοποίηση – Αποτίμηση, θα έπρεπε οι σχολικές μονάδες να αξιολογούνται να εντοπίζονται τα προβλήματα και το κράτος, σε συνεργασία με τους Συλλόγους διδασκόντων να προωθούνται οι λύσεις. «Τι προγραμματισμό να κάνεις όταν το σχολείο συνεχίζει να λειτουργεί με αναπληρωτές, όταν η χρηματοδότηση είναι ελλιπής όταν η χρηματοδότηση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν υφίσταται»…

Ο κ. Ντούμος, επισήμανε ότι το μοντέλο προκαλεί την ανταγωνιστικότητα μεταξύ σχολείων, αλλά και γονέων, καθώς, όπως είναι γνωστό τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δημοσιοποιούνται.

«Αν η αξιολόγηση χρησιμοποιούνταν από το ίδιο το κράτος τότε θα μπορούσαμε να μιλάμε για κάποια αναβάθμιση όταν όμως όλα ρυθμίζονται με βάση την αγορά τότε θα έχουμε ανταγωνιστικά σχολεία, προβλήματα και κόψιμο χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων» και πρόσθεσε πως οι «γονείς θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη»...

Ταυτόχρονα, σχολίασε ότι η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι ξεκομμένη από την Έκθεση Πισσαρίδη, που μιλά για μεταφορά των αρμοδιοτήτων εκπαιδευτικών θεμάτων στους δήμους, σχετικά με το κύριο και βοηθητικό προσωπικό, για αυξήσεις του αριθμού μαθητών πάνω από 25, να υπάρχουν συγχωνεύσεις σχολείων ώστε να μην υπάρχει σχολική δομή με λιγότερα από 75 παιδιά. Ακολουθεί το Πόρισμα Φωτιάδη, το οποίο κάνει λόγο για αυτονομία των σχολικών μονάδων, με τη χρηματοδότηση να πηγαίνει στους δήμους οι οποίοι να έχουν δικαίωμα στο 20% του Προγράμματος Σπουδών των σχολείων», υπογράμμισε…

Ανέφερε ότι η συντριπτική πλειοψηφία της Ομοσπονδίας απέχει από τη διαδικασία (κοντά στο 98%), ενώ στο ίδιο πλαίσιο και η εικόνα της Ξάνθης, τόσο στα δημόσια, όσο και στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία.

Σχολιάζοντας τη συνάντηση της ΔΟΕ με την υπουργό, τόνισε ότι πρόκειται για «προσχηματική» και ότι στόχος του υπουργείου είναι να στοχοποιηθεί ο εκπαιδευτικός για όλα τα κακά που συμβαίνουν στο δημόσιο σχολείο.

«Η απεργία-αποχή είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, παρότι χρησιμοποιήθηκε ως απειλή, όπως και το 2014 και σε κάποιες περιπτώσεις έχει πιάσει», τόνισε και υπογράμμισε ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι ενωμένοι και να αγωνιστούν μέχρι τέλους.

Ο κ. Ντούμος υπογράμμισε πως η αριστεία δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός. «Προσωπικά θέλω άξιους μαθητές να μαθαίνουν τον εαυτό τους να τον αγαπούν να αγαπούν και τον κόσμο», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: Στην Ιαπωνία υπάρχει υπουργός Μοναξιάς, γιατί οι νέοι αυτοκτονούν στις περιόδους των εξετάσεων. Η ίδια εικόνα παρατηρείται και στην Αγγλία», υπογράμμισε.

Ακούστε τον κ. Δ.Ντούμο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη: Ελευθερία Μούκανου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

 

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Τοπικά