Χαρά Γιαννακίδου: Είμαστε αντίθετοι με το «Πειραματικό Σχολείο - Δούρειο Ίππο» για την εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πρακτικών στην εκπαίδευση

Η αίτηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, για τη μετατροπή του 17ου δημοτικού σχολείου σε Πειραματικό ύστερα και από ανάλογη πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, για τη μετατροπή υφιστάμενων σχολικών μονάδων σε Πρότυπα ή Πειραματικά Σχολεία, σε όλη την επικράτεια, προκάλεσε την αντίδραση του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης.

Η Γενική Γραμματέας του και εκπρόσωπος της Αυτόνομης Παρέμβασης, Χαρά Γιαννακίδου, μίλησε στο Δημοτικό Ραδιόφωνο για τους λόγους που οι εκπαιδευτικοί αντιτίθενται σε μια τέτοια εξέλιξη.

«Δεν είμαστε επιστημονοφοβικοί ούτε κατά των Πειραματικών σχολείων. Όταν, όμως επιτελούν την προαγωγή επιστημονικής έρευνας και τη διάχυση αυτής στην εκπαιδευτική πολιτική», τόνισε η Γενική Γραμματέας.

Επισήμανε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι με «την επιβολή του συγκεκριμένου πειραματικού -όχι αυτού που ισχύει- αλλά ενός σχολείου της αγοράς, όπως προωθείται. Σχολείο που λειτουργεί με ιδιωτικά κριτήρια χορηγίες δωρεές κληρονομιές, πέραν από τη χρηματοδότηση δημόσιου».

 Υπενθύμισε πως η χώρα μας διαθέτει τις λιγότερες δαπάνες στον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία και τόνισε πως όταν το κράτος αποσύρεται από την υποχρέωσή του τότε κερδίζει ο ιδιωτικός τομέας και άρα αποδυναμώνεται το κοινωνικό κράτος. Ως παράδειγμα έθεσε την αύξηση του δείκτη των ιδιωτικών δαπανών υγείας.

Υπογράμμισε ότι το σχολείο που προωθείται είναι ένα σχολείο «“Δούρειος Ίππος” για την εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της κυβέρνησης» που στο βάθος, προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να «περάσει» το αγγλοσαξονικό μοντέλο αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών.

Η εκπρόσωπος τη Αυτόνομης Παρέμβασης σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται η ανισότητα των μαθητών απέναντι στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία, όπως τόνισε θα πρέπει να δίδεται σε όλους και όχι να προκαλεί μαθητές (μέσα από τα σχολεία) δύο ταχυτήτων.

Η ίδια τόνισε ότι ήδη το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι εντατικοποιημένο και εξετασιοκεντρικό, κάτι που ενισχύεται από το συγκεκριμένο μοντέλο. «Δεν κάνουμε πρωταθλητισμό, δεν είναι αυτό η εκπαίδευση», σημείωσε.

Ανέδειξε και το θέμα της «απόσπασης του σχολείου της γειτονιάς», με το εγχείρημα του υπουργείου να μετατρέψει μια ήδη λειτουργούσα σχολική μονάδα σε κάτι καινούριο, τουλάχιστον για τις περιοχές που δε λειτουργούν πρότυπα ή πειραματικά σχολεία, όπως η δική μας περιοχή.

«Οι μαθητές θα πάνε με κλήρωση άρα το σχολείο της γειτονιάς παύει να υφίσταται ως τέτοιο, αποσπάται από τη γειτονιά. Αν κληρωθούν έχει καλώς ενώ αν όχι θα πρέπει να πάνε σε άλλο σχολείο. Με αυτόν τον τρόπο, χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Δηλαδή, αυτού που η γειτονιά αναγνωρίζει ως τέτοιο, που  τα παιδιά αναγνωρίζουν ως “το δικό μας σχολείο, που τα μεγαλύτερα αδέλφια πάνε εκεί και σε λίγο κι εμείς θα πάμε, που παίζουμε εκεί”» και πρόσθεσε πως «εάν η πολιτεία είχε βούληση να δημιουργήσει πειραματικό σε μια καινούρια σχολική μονάδα θα ήμασταν διατεθειμένοι να συζητήσουμε» κάνοντας λόγο για υποκρισία, από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

«Η υποκρισία είναι ότι έχει εγκαταλειφτεί ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα με την πανδημία. Είναι η τρίτη εβδομάδα που τα σχολεία είναι κλειστά. Το μόνο που παραχώρησε το κράτος από την αρχή της πανδημίας ήταν μια τεράστια μάσκα ένα μίνι παγουρίνο και οδηγίες για αερισμό αιθουσών. Και τώρα, έρχεται να απαλλοτριώσει ένα δημόσιο σχολείο να το αποσπάσει από τη γειτονιά… Ούτε ανάγκη ήταν ούτε μια τέτοια κίνηση βοηθά την εκπαίδευση».

Να σημειωθεί ότι στην πλειοψηφία τους, οι Σύλλογοι των σχολείων της Ξάνθης, αλλά και όλης της χώρας τέθηκαν αντίθετοι στις μετατροπές σχολείων, για τη δημιουργία Πρότυπων, αλλά και Πειραματικών Σχολείων στην ελληνική επικράτεια -αν και τέτοιου τύπου σχολείων λειτουργούν τα τελευταία 40 χρόνια στη χώρα μας.

Την Τετάρτη, πάντως, ο διδασκαλικός σύλλογος πραγματοποιεί παράσταση διαμαρτυρίας κατά της πρωτοβουλίας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα του υπουργείου και σχολική μονάδα στην Ξάνθη.

Ακούστε την κ. Χ. Γιαννακίδου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη : Ελευθερία Μούκανου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

 

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Τοπικά