Α.Τσακιρίδης: η μεγαλύτερη ποδηλατική διοργάνωση, ο Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδος, είναι γεγονός – Αναγκαίο καλό το ΣΒΑΚ

Από τις 27 Απριλίου έως τις 5 Μαΐου φιλοξενείται στην Ελλάδα, μετά από δέκα χρόνια, η μεγαλύτερη ποδηλατική διοργάνωση, ο Διεθνής  Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας, τον οποίο συνδιοργανώνουν η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδηλασίας και η Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας Ελλάδας με τη στήριξη της Γ.Γ. Αθλητισμού.

Για το μεγάλο αυτό ποδηλατικό γεγονός, μίλησε στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου, ο αντιπρόεδρος του ποδηλατικού συλλόγου Ξάνθης ‘Ο ΠΗΓΑΣΟΣ’ κ. Αφεντούλης Τσακιρίδης.

Όπως τόνισε:’ επί 5 ημέρες, 154 αθλητές από 22 επαγγελματικές ομάδες από όλο τον κόσμο και 2 εθνικές ομάδες θα διανύσουν 900χλμ, από το Ηράκλειο Κρήτης έως και τα Ιωάννινα . Θα περάσουν από 27 πόλεις και θα διανύουν 200χλμ την ημέρα.  Η διαδρομή δεν επιλέχθηκε τυχαία καθώς απώτερος στόχος είναι να  αναδειχθούν, παράλληλα με το αθλητικό γεγονός, τουριστικοί προορισμοί της χώρας’.

Εκείνο πάντως που υπογράμμισε ο κ. Τσακιρίδης, δεδομένου ότι η Γ.Γ Αθλητισμού επιδιώκει να επαναφέρει το θεσμό στη χώρα, είναι ότι από του χρόνου η διαδρομή θα επεκταθεί και θα φτάσει έως και την Ξάνθη.

Ο ΠΗΓΑΣΟΣ, πάντως ετοιμάζεται να κάνει ένα ακόμη άλμα στη μέχρι τώρα αποδεδειγμένα θεαματική του πορεία, και σε επίπεδο ανάδειξης ταλέντων, αλλά και σε ότι αφορά την οργανωτική του δεινότητα σε ότι αφορά τις ποδηλατικές διοργανώσεις που αναλαμβάνει : το όραμα του να φέρει στην Ξάνθη Βαλκανικό πρωτάθλημα, φαίνεται ότι θα πάρει σάρκα και οστά τον φετινό Ιούλιο.

Ακούστε τον κ. Α.Τσακιρίδη.

Αναγκαίο καλό το Σχέδιο Βιώσιμης Αστική Κινητικότητας

Με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, αλλά και του…φανατικού ποδηλάτη, και με αφορμή την πρόσφατη 2η ανοιχτή διαβούλευση για το ΣΒΑΚ του Δήμου Ξάνθης , ο κ. Τσακιρίδης , ο οποίος παρακολούθησε τη συζήτηση, υπογράμμισε ότι το σχέδιο αυτό είναι ‘αναγκαίο καλό για την πόλη’.

Εστίασε στα ποσοστά της έρευνας, που παρουσιάστηκε από τους επιστήμονες που συντάσσουν το σχέδιο, τα οποία αποδεικνύουν την επιβάρυνση του κέντρου της Ξάνθης από τη χρήση Ι.Χ και δίκυκλων:’ επί της ουσίας τα νούμερα μιας έρευνας που ξεπέρασε τα 1.000 ερωτηματολόγια  φανερώνουν ότι το ποσοστό ποδηλατών και πεζών στο κέντρο είναι εξαιρετικά μικρό. Αυτή η αντιστοιχία πρέπει να αλλάξει . Όταν θα εφαρμοστεί θα κατανοήσουμε όλοι την ανάγκη υιοθέτησης του. Σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά και σε πόλεις της χώρας μας, όπως π.χ. στην γειτονική Κομοτηνή και στα Τρίκαλα,  ο αστικός ιστός δεν επιβαρύνεται πια από μηχανοκίνητα οχήματα. Αυτός είναι και ο λόγος που πλέον η ευρωπαϊκή φιλοσοφία άλλαξε και δεν  προτάσσει δημιουργία χώρων στάθμευσης στο κέντρο των πόλεων παρά μόνο για την εξυπηρέτηση των αναγκών όσων εργάζονται. Και σημειώνω ότι αυτή η αλλαγή όχι μόνο δεν περιόρισε την κίνηση στα εμπορικά κέντρα αλλά την αύξησε. Συνήθως τα οχήματα περνούν αλλά δεν σταματούν για αγορές . Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει με τους πεζούς ή τους ποδηλάτες.   Τα ΣΒΑΚ έρχονται ως αναγκαιότητα καθώς έχουν περιβαλλοντικό πρόσημο και συσχετίζονται με την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής την οποία βιώνουμε. Έζησα χρόνια στο εξωτερικό και γνωρίζω ότι αυτές οι παρεμβάσεις προωθήθηκαν στις ευρωπαϊκές χώρες εδώ και δεκαετίες…’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη: Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

Κοινωνικά
Τοπικά