Χ.Ζεϊμπέκ: Δεν θα επαναλειτουργήσει η Σχολή Αστυφυλάκων Ξάνθης-Δημοσιοποίησε απάντηση του υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ σε ερώτηση που είχε καταθέσει-Αιχμές προς τον κυβερνητικό βουλευτή

«Δεν θα επαναλειτουργήσει η Σχολή Αστυφυλάκων Ξάνθης» υποστηρίζει σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ κ. Χουσεϊν Ζεϊμπέκ΄ και δημοσιοποιεί απα΄ντηση του υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.

Αναφέρει:

Όπως όλη η τοπική κοινωνία της Ξάνθης γνωρίζει, η λειτουργία του Τμήματος Δοκίμων Αστυφυλάκων Ξάνθης βρίσκεται πάνω από μία δεκαετία σε αναστολή, από το 2013, με απόφαση της συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, λίγο πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, ότε και αναδείχθηκε κυβερνών κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ, η συγκυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ, μετέτρεψε το Τμήμα Δοκίμων Αστυφυλάκων Ξάνθης σε Προαναχωρησιακό Κέντρο Κράτησης Αλλοδαπών (ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α.).

Παρά, δε, τις διαβεβαιώσεις του τότε Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη - με αφορμή την υπ’ αριθμ. 3444/08-10-2014 ερώτησή μας σχετικά με την επαναλειτουργία τη Σχολής - ότι η αναστολή λειτουργίας του Τμήματος Δοκίμων Αστυφυλάκων Ξάνθης είναι προσωρινό μέτρο, το 2014 στο κύκνειο άσμα της η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ επέλεξε να το μετατρέψει σε ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α., δεσμευόμενη για την λειτουργία του για μία ολόκληρη δεκαετία.

Μια δεκαετία αργότερα, το Τμήμα συνεχίζει να λειτουργεί ως Κέντρο Κράτησης. Κατόπιν αλλεπάλληλων ερωτήσεων μας για την επαναλειτουργία του, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είχε απαντήσει ότι η λειτουργία του ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. έχει παραταθεί έως τις 31-12-2022.

Πλησιάζοντας στην ημερομηνία λήξης της λειτουργίας του ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. Ξάνθης καταθέσαμε ξανά την υπ’ αριθμ. 961/21-11-2022 ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ. για να διαπιστώσουμε τις προθέσεις της Κυβέρνησης απέναντι στην επαναλειτουργία της Σχολής.

Εν αναμονή της επίσημης απάντησης του Υπουργείου, μεσολάβησαν διθυραμβικά δημοσιεύματα για τον Κυβερνητικό Βουλευτή της Ξάνθης, ο οποίος κατά τα λεγόμενά του θα επιτύγχανε την επαναλειτουργία της Σχολής - μέτρο που όλοι θα επικροτούσαμε.

Ωστόσο, με την επίσημη απάντηση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η οποία και επισυνάπτεται, επιβεβαιώνεται ότι έχει ήδη υπογραφεί από τον Υπουργό η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την παράταση της λειτουργίας του Προαναχωρησιακού Κέντρου Ξάνθης έως την 31-12-2023, ενώ δεν έχει ληφθεί ακόμα κάποια απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024.

Κατόπιν όλων αυτών, η επαναλειτουργία της Σχολής Αστυφυλάκων Ξάνθης αποτελεί μάλλον ένα «όνειρο απατηλό». Άξιο απορίας, δε, είναι το πώς δημιουργήθηκε αυτή η διάσταση εξαγγελιών μεταξύ του Βουλευτή της ΝΔ Ξάνθης και του αρμόδιου Υπουργού. Βέβαια, όλοι γνωρίζουμε ότι οι εκλογές είναι προ των πυλών, οπότε είναι αναμενόμενες από την πλευρά της δεξιάς παράταξης, οι υποσχέσεις και οι λαϊκισμοί. Παρά ταύτα, ευελπιστούμε στο μέλλον τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας να μπορέσουν να βρίσκονται σε καλύτερη επικοινωνία, ώστε να μην δημιουργούν φρούδες ελπίδες στους πολίτες.

Ευτυχώς, το δράμα που βιώνουμε όλοι εξαιτίας της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, θα λάβει γρήγορα τέλος και η ανάδειξη μιας προοδευτικής Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα κλείσει τις πληγές που η σημερινή Κυβέρνηση άνοιξε σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία’’

Η απάντηση του Τ.Θεοδωρικάκου στην ερώτηση του βουλευτή Ξάνθης Χ.Ζεϊμπέκ

‘’Απάντηση στην από 21-11-2022 με αριθμό 961 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Χ. ΖΕΪΜΠΕΚ.

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου, σας γνωρίζουμε ότι η

Σχολή Αστυφυλάκων -η οποία ανήκει στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης-λειτουργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του π.δ/τος 352/ 1995 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 187),ως ισχύει και συγκροτείται από το Επιτελείο και τα Τμήματα Δοκίμων Αστυφυλάκων (Τ.Δ.Α.) Κομοτηνής, Διδυμοτείχου, Ρεθύμνου, Γρεβενών, Νάουσας, Καρδίτσας, Ξάνθης και Σητείας.

Επισημαίνεται ότι το Τ.Δ.Α. Ξάνθης λειτούργησε τελευταία φορά κατά την εκπαιδευτική περίοδο 2011 ‐ 2013. Έκτοτε, κατ’ εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου δημοσιονομικής προσαρμογής, μεταξύ άλλων και για τον περιορισμό των εισαχθέντων στις Σχολές Αστυφυλάκων και Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, η Σχολή Αστυφυλάκων δεν λειτουργεί σε όλο το εύρος των δυνατοτήτων της.

Κατόπιν των ανωτέρω, διευκρινίζεται ότι η κατανομή των εισαχθέντων στα Τ.Δ.Α.

της Σχολής Αστυφυλάκων πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της

παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2226/ 1994 (Φ.Ε.Κ. Α’ ‐ 122), ως ισχύει. Ενόψει δε του

προγραμματισμού, στο πλαίσιο της κατ’ έτος εισαγωγής δοκίμων στη Σχολή Αστυφυλάκων,

εκτιμώνται οι υφιστάμενες ανάγκες αναφορικά με τα Τ.Δ.Α. που θα λειτουργήσουν

προκειμένου να φοιτήσουν οι δόκιμοι Αστυφύλακες, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των

εισαχθέντων, το κόστος λειτουργίας των Τ.Δ.Α. κ.λπ., ενώ σημειώνεται ότι επί του παρόντος

δεν έχει ληφθεί σχετική απόφαση για το εκπαιδευτικό έτος 2023 - 2024. Σε κάθε περίπτωση, θα δρομολογηθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις να καλύπτουν τις ανάγκες εκπαίδευσης και φιλοξενίας των δοκίμων Αστυφυλάκων.

Πέραν αυτών, υπογραμμίζεται ότι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η

Ελληνική Αστυνομία, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα

μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπίζεται ουσιαστικά το ζήτημα των αυξημένων προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, με απόλυτο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου. Στην κατεύθυνση αυτή, αναλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες και εκδηλώνονται οι προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία ενέργειες, προκειμένου να διασφαλίζεται αφενός μεν ο απόλυτος σεβασμός στα δικαιώματα των παράτυπων μεταναστών και προσφύγων, αφετέρου δε ο έλεγχος της νομιμότητάς τους στη χώρα μας και η σύννομη κυκλοφορία/ διακίνησή τους στον ενιαίο χώρο Schengen.

Ειδικότερα, αναφέρεται ότι προς το σκοπό της εξασφάλισης κατάλληλων συνθηκών

κράτησης των μη νομίμως εισερχόμενων στη χώρα μας υπηκόων τρίτων χωρών, με την υπ’

αριθ. 8038/23/22-ιγ’ από 20-01-2015 Κ.Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β’ - 118), μεταξύ άλλων, ιδρύθηκε στις

εγκαταστάσεις του Τ.Δ.Α. Ξάνθης, το Προαναχωρησιακό Κέντρο Κράτησης Αλλοδαπών

(ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α.) Ξάνθης, η λειτουργία του οποίου παρατάθηκε -δυνάμει της υπ’ αριθ.

8038/23/22-πζ’ από 31-12-2018 όμοιας (Φ.Ε.Κ. Β’ - 5906)- μέχρι και την 31-12-2022.

Περαιτέρω, γνωρίζεται ότι στο πλαίσιο του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/585 του

Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Απριλίου 2022, τροποποιήθηκε ο

Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 514/2014 αναφορικά με την περίοδο επιλεξιμότητας των δαπανών για χρηματοδότηση που έχουν πραγματοποιηθεί από δικαιούχο Δράσης, η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου Μετανάστευσης και Ένταξης (Τ.Α.Μ.Ε.). Συγκεκριμένα, τροποποιήθηκε το άρθρο 17 (παράγραφος 3) του Κανονισμού 514/2014, βάσει του οποίου οι δαπάνες είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση δυνάμει των ειδικών Κανονισμών, εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί από δικαιούχο και καταβληθεί πλήρως από την ορισθείσα Υπεύθυνη Αρχή μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2014 και της 30ης Ιουνίου 2024.

Ως εκ τούτου, η Διεύθυνση Διαχείρισης Μετανάστευσης/Α.Ε.Α., ως φορέας

υλοποίησης Δράσεων που χρηματοδοτούνται από το Τ.Α.Μ.Ε., υπέβαλε πρόταση προς την

Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (Υ.Δ.Ε.Α.Π.) -η οποία

αποτελεί Εντεταλμένη Αρχή του Τ.Α.Μ.Ε. στην Ελλάδα-, ώστε η χρηματοδότηση της Δράσης

«Δομές και Λειτουργικότητα των Π.Κε.Κ. Αλλοδαπών» να συνεχιστεί έως 31-12-2023 και οι

προκαλούμενες δαπάνες από την υλοποίηση της να είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση για

ισόχρονο διάστημα. Η προαναφερόμενη Δράση περιλαμβάνει πλήθος υποέργων άρρηκτα

συνδεδεμένων με τη λειτουργία των ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α., με αποτέλεσμα η υλοποίησή τους, να

προκαλεί -σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2711 από 29-12-2020 Κ.Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β’ - 5772)-

δημοσιονομικές δεσμεύσεις και υποχρεώσεις τόσο ως προς το κράτος (έναντι του

Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - δέσμευση πιστώσεων) όσο και ως προς την

Ευρωπαϊκή Ένωση (έναντι του Τ.Α.Μ.Ε. - δέσμευση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης και

υποχρέωση υλοποίησης).

Προκειμένου δε η Διεύθυνση Διαχείρισης Μετανάστευσης/Α.Ε.Α. να τηρεί τις

ανωτέρω υποχρεώσεις και δεσμεύσεις, συμμετείχε στη δρομολόγηση έκδοσης Κ.Υ.Α. με

αντικείμενο την παράταση λειτουργίας όλων των ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. στη χώρα μας, από την

01-01-2023 έως την 31-12-2023, ώστε κάθε δαπάνη που προκαλείτε από την υλοποίηση

υποέργου που συνδέεται με αυτά, εντός της συγκεκριμένης περιόδου, να είναι επιλέξιμη για χρηματοδότηση.

Κατόπιν αυτού και προκειμένου η δράση «Δομές και Λειτουργικότητα των Π.Κε.Κ.

Αλλοδαπών» να εξακολουθεί να τυγχάνει χρηματοδότησης από το Τ.Α.Μ.Ε. κατά την

Προγραμματική Περίοδο 2014 - 2020, η Διεύθυνση Οργάνωσης και Νομικής Υποστήριξης/

Α.Ε.Α. προέβη στη νομοτεχνική επεξεργασία και περαιτέρω προώθηση σχεδίου Κ.Υ.Α. για την παράταση λειτουργίας των ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. -μεταξύ αυτών και της Ξάνθης- έως την ως άνω

ημερομηνία (31-12-2023), η οποία έχει ήδη υπογραφεί από τον Υπουργό Προστασίας του

Πολίτη και, επί του παρόντος, βρίσκεται προς υπογραφή στα συναρμόδια Υπουργεία.

Πλέον των προαναφερομένων, σημειώνεται ότι στο ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. Ξάνθης υλοποιείται

το υποέργο «Πρόσληψη Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου (Σ.Φ.Ο.Χ.) για την φύλαξη και λειτουργία των Π.Κε.Κ.» της ως άνω Δράσης, στο πλαίσιο της οποίας προσλήφθηκαν, αποκλειστικά για τη φύλαξη και λειτουργία του εν λόγω ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α., -100- Συνοριακοί Φύλακες Ορισμένου Χρόνου (Σ.Φ.Ο.Χ.), των οποίων η θητεία ανανεώθηκε ως τον Οκτώβριο του έτους 2023 και η μισθοδοσία τους χρηματοδοτείται από το Τ.Α.Μ.Ε..

Τέλος, εκ των ανωτέρω σαφώς συνάγεται ότι σε περίπτωση παύσης λειτουργίας του

ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. Ξάνθης δεν θα είναι εφικτή η υλοποίηση του ως άνω υποέργου -όπως και κάθε

υποέργου που συνδέεται με αυτό-, καθώς θα παραβιάζονται οι υποχρεώσεις της Ελληνικής

Αστυνομίας έναντι του Π.Δ.Ε. και του Τ.Α.Μ.Ε. με συνέπεια, όχι μόνο να καθίσταται αδύνατη η χρηματοδότηση της θητείας των εν λόγω Σ.Φ.Ο.Χ. από το Τ.Α.Μ.Ε., αλλά και για όσο χρονικό διάστημα διατηρούνται στο συγκεκριμένο είδος εργασιακής σχέσης με την Ελληνική Αστυνομία και δεν απολύονται, να προκαλούνται δημοσιονομικές διορθώσεις σε βάρος του Σώματος, δημιουργώντας σημαντικό δημοσιονομικό έλλειμμα στον προϋπολογισμό αυτού.

O ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου 

Κοινωνικά
Πολιτικά
Τοπικά