Ξάνθη Video-24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία Ξάνθης για την ατομική αξιολόγηση

Σε 24ωρη απεργία προχώρησαν σήμερα 15 Φεβρουαρίου δάσκαλοι, καθηγητές και νηπιαγωγοί, συμμετέχοντας στην πανεκπαιδευτική απεργία, που κήρυξε η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, διαμαρτυρόμενοι για το νομικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης τους, πραγματοποιώντας οι εκπαιδευτικοί στις 11 το πρωί απεργιακή συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία Ξάνθης.

Δημήτρης Ντούμος, πρόεδρος Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης

Ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης Δημήτρης Ντούμος μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ξάνθης τόνισε ότι οι συνάδελφοι του, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί από τα σχολεία της Ξάνθης, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα  για μαζική καθολική συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση με το ποσοστά συμμετοχής να είναι συντριπτικά, στέλνοντας το μήνυμα ότι δεν μπορούν να δεχθούν την υποβάθμιση των σχολείων.

“Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την αξιολόγηση, δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δεν θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια, υποστήριξε ο κύριος Ντούμος σημειώνοντας ότι προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις γιατί  θέλουν να προστατεύσουν το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Τα τρία πεδία, τα 63 κριτήρια και η βαθμολογία της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των δημόσιων σχολείων, σημείωσε τονίζοντας ότι, στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο, το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών, που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

Δυστυχώς, είπε ο Δημήτρης Ντούμος, το υπουργείο βιάζεται να μεταθέσει τις ευθύνες του και όλη αυτή η διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, με καλά και κακά  σχολεία, που θα λειτουργούν με όρους επιχείρησης και αναζήτηση χορηγών, ενώ η εμπειρία από τις χώρες της Ευρώπης όπου εφαρμόστηκαν αντίστοιχα συστήματα, όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία, αλλά και η Αμερική είναι αποκαλυπτικά, αφού αποτέλεσε βασικό εργαλείο για την διαφοροποίηση των σχολείων με βάση την οικονομική-κοινωνική προέλευση των μαθητών, την ένταση των ταξικών φραγμών, την υποβάθμιση -υποχρηματοδότηση και εν τέλει το κλείσιμο σχολείων σε εργατικές περιοχές, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ακόμα και απολύσεις.

Καταλήγοντας ο κύριος Ντούμος υπογράμμισε ότι το Υπουργείο αντί να δώσει προτεραιότητα σε άλλα ζητήματα, όπως είναι οι κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, προχωρά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ η Διδασκαλική Ομοσπονδία από την πλευρά της  έχει καταθέσει τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις του κλάδου για αξιολόγηση και στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων ο Διδασκαλικός Σύλλογος θα πραγματοποιήσει ενημερωτικές συναντήσεις με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων.

 

Μαρία Λουκοπούλου, πρόεδρος ΕΛΜΕ Ξάνθης

Με αφορμή την απεργιακή πανεκπαιδευτική κινητοποίηση μίλησε στην ενημερωτική εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ξάνθης και η Μαρία Λουκοπούλου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης τονίζοντας ότι η απόφαση για την 24ωρη απεργία ήταν ομόφωνη. Η κυβέρνηση έχει βάλει στο στόχαστρο τους εκπαιδευτικούς και την δημόσια εκπαίδευση, ένας κλάδος που πάντα είχε προβλήματα και οι εκπαιδευτικοί ζητούσαν καλύτερες συνθήκες, αλλά τώρα αυτό που ζούμε είναι απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, σημείωσε η κυρία Λουκοπούλου λέγοντας ότι εάν υπάρχει δημόσια εκπαίδευση, αυτό οφείλεται στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν έχουν καμία στήριξη στο έργο τους από το υπουργείο.

Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ξάνθης, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων πριν από δύο χρόνια  είχε ως στόχο την κατάταξη σε καλύτερα ή λιγότερα καλά σχολεία, χωρίς την προοπτική βελτίωσης και τώρα έρχεται το Υπουργείο Παιδείας με τον νόμο 4823/21 για την ατομική αξιολόγηση, η οποία όπου έχει εφαρμοσθεί έχει αποτύχει, ζητώντας την κατάργησή του.

Ως πρόστυχο, χυδαίο και ανήθικο χαρακτήρισε η κυρία Λουκοπούλου τον τρόπο που ξεκινά την αξιολόγηση το Υπουργείο, από τους νεοδιόριστους που θα έπρεπε να έχουν μονιμοποιηθεί όσοι έχουν συμπληρώσει την διετή υπηρεσία, κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι τώρα, με τους νεοδιόριστους να αποτελούν το πιο ευάλωτο τμήμα της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ έστειλε και το μήνυμα ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών είναι ο κλάδος με τα περισσότερα προσόντα, αφού η πλειοψηφία διαθέτει μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και ταυτόχρονα δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια για να αξιολογηθεί ο τρόπος διδασκαλίας.

Αποτέλεσμα όλων των νομοθετικών ρυθμίσεων που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, όπως τόνισε η Μαρία Λουκοπούλου είναι να “χαλάει’ το κλίμα στα σχολεία, να δημιουργείται μία πυραμίδα εξουσιών λέγοντας χαρακτηριστικά “αυτό δεν είναι σχολείο”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη: Κυριακή Οικονόμου

Ρεπορτάζ-Μοντάζ-επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου     

 

Κοινωνικά
Πολιτικά
Τοπικά