Δυσάρεστες ανατροπές για συμβασιούχους των ΕΠΑΣ της ΔΥΠΑ με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας –Παρέμβαση της Α. Μυλωνά

Αξιολόγηση σε διδακτική κι επαγγελματική προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα (διδακτορικά, μεταπτυχιακά, παιδαγωγική κατάρτιση, επιμορφώσεις) και στη συνέχεια γραπτό διαγωνισμό (Τεστ Δεξιοτήτων), δομημένη συνέντευξη και ψυχομετρικά τεστ, προβλέπει μεταξύ άλλων το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών στις σχολές ΕΠΑΣ της ΔΥΠΑ.

Το νέο μοντέλο διορισμού και προσλήψεων που προβλέπει το νομοσχέδιο επιφέρει μια σειρά δυσάρεστων ανατροπών στους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς των σχολών της ΔΥΠΑ, όπως υποστηρίζουν δια του συντονιστικού τους οργάνου αναπληρωτές και ωρομίσθιοι,  με δέκα, είκοσι ακόμη και είκοσι επτά χρόνια υπηρεσίας, οι οποίοι μιλούν για ‘’αιφνίδιο επαγγελματικό θάνατο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ως ωρομίσθιοι - αναπληρωτές για 20 και 30 χρόνια στις ΕΠΑ.Σ της Δ.ΥΠ.Α’’ και εκτός από διδακτικό προσφέρουν και διοικητικό έργο.

Η ωρομίσθια εκπαιδευτικός κ. Αγνή Μυλωνά, με παρέμβαση της στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους αναπληρωτές και ωρομίσθιοι των ΕΠΑΣ της ΔΥΠΑ διαφωνούν με το νέο τρόπο διορισμών και προσλήψεων που προβλέπει το σχέδιο νόμου, επισημαίνοντας ότι νιώθουν σαν να είναι ‘πειραματόζωα’.

Ακούστε την κ. Αγνή Μυλωνά.

Η εμπειρία σύμφωνα με το νομοσχέδιο μοριοδοτείται έως 126 μήνες εκπαιδευτικής εμπειρίας , δηλαδή 10,5 χρόνια. Τα υπόλοιπα χρόνια προϋπηρεσίας δεν λαμβάνονται υπόψη. Επίσης 
σύμφωνα με το νομοσχέδιο μοριοδοτούνται 10 χρόνια επαγγελματικής προϋπηρεσίας. Μέχρι τώρα όμως δεν μπορούσε να είναι κανείς ταυτόχρονα επαγγελματίας και εκπαιδευτικός. Και μάλιστα υπήρχε και ποινή. Απαγορευόταν στους εκπαιδευτικούς του ΟΑΕΔ-νυν ΔΥΠΑ- να εργάζονται, αλλά τώρα για να προσλάβουν κάποιον πρέπει να έχει 10 χρόνια επαγγελματική προϋπηρεσία.
Στις σχολές της Δ.ΥΠ.Α. εφαρμόζεται το δυικό σύστημα, υπογράμμισε. Δηλαδή οι μαθητές εργάζονται, ταυτόχρονα με το σχολείο, σε επιχειρήσεις αντίστοιχες της ειδικότητας τους για 2 χρόνια και  εκπαιδεύονται από επαγγελματίες .

Αναφορικά με τη διεξαγωγή δοκιμασίας διακρίβωσης των δεξιοτήτων τους που βαθμολογείται σε κλίμακα από μία (1) έως οκτακόσιες (800) μονάδες οι υποψήφιοι, των οποίων οι αιτήσεις έγιναν δεκτές καλούνται σε ατομική δομημένη συνέντευξη που μοριοδοτείται με 200 μόρια.

Όπως σημείωσε η κ. Μυλωνά δεν υπάρχει καμία αναφορά για το ποιοι θα αναλάβουν να δημιουργήσουν αυτά τα τεστ και τη συνέντευξη, αλλά και για το  πόσο αξιόπιστα είναι, και πρόσθεσε ότι μόνο το γεγονός ότι μοριοδοτούνται με 800 μόρια (ένα μεταπτυχιακό μοριοδοτείται με 200 μόρια, ένα διδακτορικό με 400 μόρια κ.τ.λ.) δημιουργεί πολλές απορίες και αμφιβολίες για τον λόγο της ύπαρξής τους.

Η διαδικασία της δομημένης συνέντευξης έρχεται σε αντίθεση με τις διαδικασίες που προβλέπει ο κώδικας δημοσίων υπαλλήλων στις προσλήψεις και στην αξιολόγηση για οριστική τοποθέτηση σε οργανική θέση. Δεν υπάρχει, υπενθύμισε,  ανάλογη διαδικασία που να εφαρμόζεται στο Υπουργείο Παιδείας, δεν είναι προαπαιτούμενο προσόν διορισμού.

Αποτέλεσμα , κατέληξε, αυτών των διατάξεων είναι ότι:
θα χαθεί εμπειρία ετών των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις σχολές και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες κι έτσι η εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων θα επηρεαστεί.
Επίσης θα οδηγήσει εκτός των Σχολείων όλους τους εκπαιδευτικούς της ΔΥΠΑ  που υπηρετούν αδιάκοπα στις ΕΠΑΣ για πάρα πολύ μεγάλο αριθμό συνεχόμενων ετών, από το 1993, καθώς θα υπερκεραστούν στους πίνακες αξιολόγησης από εργαζόμενους και ελεύθερους επαγγελματίες ακόμα και με μηδενική εκπαιδευτική προϋπηρεσία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη- κείμενο: Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

 
Κοινωνικά
Τοπικά