Ερώτηση Βουλευτών Νέας Αριστεράς για τις πρωτοφανείς περικοπές, συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων στα σχολεία από την κυβέρνηση

Ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων για το πρωτοφανές κύμα συμπτύξεων, περικοπών και καταργήσεων τμημάτων στα σχολεία που πραγματοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ και ο αρμόδιος Υπουργός, και αποτυπώθηκε κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, στο όνομα ενός δήθεν «εξορθολογισμού», κατέθεσαν 9 Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Ιωαννίνων και αρμόδιας Τομεάρχη Παιδείας, Μερόπης Τζούφη. Την ερώτηση συνυπογράφει και ο Πρόεδρος της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, καθώς και ο Βουλευτής Ξάνθης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Στην ερώτηση γίνεται λόγος για περίπου 1.600 τμήματα που έχουν εξαφανιστεί πανελλαδικά από τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας, εξαιτίας των ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, περικοπών, συμπτύξεων και καταργήσεων τμημάτων, που ακολουθεί η κυβέρνηση, και «οδηγούν» σε τμήματα με 27-28 μαθητές, και θύμα την ποιότητα της παρεχόμενη παιδείας.

Ταυτόχρονα, λόγω της κατάργησης τμημάτων, εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε λειτουργικά υπεράριθμους, με αποτέλεσμα να μετακινούνται σε περισσότερα του ενός σχολεία για να συμπληρώσουν το ωράριο τους, ενώ η κυβερνητική αναλγησία έφτασε ακόμη και στο σημείο κατάργησης ολιγομελών τμημάτων - ακόμη και κατεύθυνσης -  στα Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ, αλλά και των σχολείων Ειδικής Αγωγής. Με αποτέλεσμα μαθητές να αναγκάζονται να αλλάξουν γειτονιά - ακόμη και Δήμο - ή κατεύθυνση σπουδών, και το Υπουργείο να αδιαφορεί  για τις ψυχοκοινωνικές/παιδαγωγικές επιπτώσεις από την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, με τις πολιτικές που ακολουθεί, αμφισβητεί στην πράξη το δικαίωμα  στην ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση. Και δεν διστάζει να το κάνει ακόμη και στην παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης, όπου η μείωση του αριθμού των μαθητών είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη και νομοθετικά επιβεβλημένη.

Κατόπιν όλων των παραπάνω οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, απευθύνουν στον αρμόδιο Υπουργό τα παρακάτω ερωτήματα:

1.Ποια είναι η πραγματική αιτιολόγηση για τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και πώς αυτές εξυπηρετούν τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας;

2.Πόσο προσωπικό (σε αριθμό ατόμων και ώρες διδασκαλίας) εξοικονομήθηκε από τις συγχωνεύσεις τμημάτων ανά Περιφέρεια Εκπαίδευσης;

3.Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε για να διασφαλίσετε ότι οι μαθητές, ιδιαίτερα όσοι έχουν ειδικές μαθησιακές ανάγκες, δεν θα υποστούν τις αρνητικές συνέπειες των αυξημένων μαθητών ανά τμήμα;

4.Ποια είναι η πολιτική του υπουργείου για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, δεδομένου ότι οι συγχωνεύσεις τμημάτων συνδέονται άμεσα με την υποστελέχωση και την εξοικονόμηση πόρων;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου 

Κοινωνικά
Πολιτικά