Παρέμβαση Χ. Ζεϊμπέκ (Νέα Αριστερά) στη Βουλή για να σταματήσει η κυβέρνηση τον απαράδεκτο σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Θράκης

* Έωλες και χωρίς κανένα χρονοδιάγραμμα οι απαντήσεις του Υπουργού για το πότε θα ξανασφυρίξει το τρένο στον νομό Ξάνθης

Παρέμβαση στη Βουλή των Ελλήνων για να σταματήσει ο πρωτοφανής στα χρονικά, πολυετής, σιδηροδρομικός αποκλεισμός που βιώνει η Ξάνθη - αλλά και ολόκληρη η Θράκη - πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ξάνθης με τη Νέα Αριστερά, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, κατά την ενημέρωση από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Σταϊκούρα, για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Ο κ. Ζεϊμπέκ έκανε λόγο για αποφάσεις και πολιτικές προσβλητικές για τους ακρίτες κατοίκους της Θράκης, που υποσκάπτουν τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής: «για ποια ανάπτυξη της περιφέρειας, για ποια αποκέντρωση, για ποια στήριξη της Θράκης, μπορεί να μιλά και να περηφανεύεται η κυβέρνηση, με αυτά τα δεδομένα;» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, υπογράμμισε πως αυτός ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2019, αμέσως μετά την τότε εκλογική νίκη του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, ενώ υπενθύμισε τις πέντε (5) κοινοβουλευτικές ερωτήσεις που συνυπέγραψε, ως Βουλευτής, για το θέμα (από το καλοκαίρι του 2019 μέχρι και πρόσφατα), αλλά και τις διακρατικές συμφωνίες που είχαν υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για την υλοποίηση της «σιδηροδρομικής Εγνατίας». Ενός έργου εξαιρετικά κρίσιμου για την αναβάθμιση των υποδομών  και των μεταφορών σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, που, δυστυχώς, «έπεσε πάνω στον οδοστρωτήρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

Απέναντι στην επιμονή του Βουλευτή της Νέας Αριστεράς να λάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις - με χρονοδιαγράμματα - από την κυβέρνηση, για το πότε επιτέλους θα αρθεί αυτός ο απαράδεκτος σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης, ώστε να σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων και των επαγγελματιών της περιοχής, ο κ. Σταϊκούρας - με εξαίρεση αναφορές για το τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες και Πύθιο-Ορμένιο - αρκέστηκε να δηλώσει, γενικά και αόριστα, πως «θα επιδιώξουμε να δούμε αν υπάρχουν δυνατότητες στους ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς για τη χρηματοδότηση αυτού του έργου, στον υφιστάμενο σιδηροδρομικό άξονα (Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης) και για επιβάτες».

Μετά και από αυτές τις έωλες «δεσμεύσεις» του Υπουργού, οι κάτοικοι της Ξάνθης για ακόμη μία φορά αναφωνούν «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι», απέναντι στην κυβερνητική αναλγησία, για το πότε θα ξανασφυρίξει το τρένο στον νομό Ξάνθης.

 

Ολόκληρη η ομιλία:
 

" Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Στη «Νέα Αριστερά» αναλάβαμε και θα συνεχίσουμε να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες μέσα και έξω από τη Βουλή, για το ζήτημα του σιδηροδρόμου, για την ασφάλεια και την ανάπτυξη του δικτύου, που η κυβέρνηση σήμερα έχει εγκαταλείψει και μαραζώνει. Και βεβαίως, για να αποδοθούν οι ευθύνες και να διαλευκανθεί  το έγκλημα των Τεμπών. Χθες, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς, όπως γνωρίζετε, συναντήθηκε με εκπροσώπους των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο. Η εικόνα που μας μεταφέρουν οι εργαζόμενοι είναι εικόνα πλήρους εγκατάλειψης, κατάρρευσης θα λέγαμε, του σιδηροδρόμου στη χώρα. Υποστελέχωση, υποχρηματοδότηση, κρίσιμα έργα στις υποδομές και στη διοίκηση που ακόμη λείπουν. Και κάπως έτσι εξηγείται το πώς κοντέψαμε να φτάσουμε λίγες ημέρες πριν, κοντά σε νέα τραγωδία στο σιδηρόδρομο με δύο αμαξοστοιχίες να ακυρώνονται στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση, στο τμήμα που η γραμμή γίνεται μονή, λόγω έργων μεταξύ Σεπολίων και Αγίων Αναργύρων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε προέρχομαι από τη Θράκη. Τη Θράκη που βιώνει έναν πρωτοφανή στα χρονικά σιδηροδρομικό αποκλεισμό. Που ξεκίνησε λίγες μόλις ημέρες μετά τη νίκη της Νέας Δημοκρατίας, στις εκλογές το καλοκαίρι του 2019. Μια απόφαση, που εκτός από προσβλητική για τους ακρίτες κατοίκους της Θράκης, υποσκάπτει και τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής. Για ποια ανάπτυξη της περιφέρειας, για ποια αποκέντρωση, για ποια στήριξη της Θράκης μπορεί να μιλά και να περηφανεύεται η κυβέρνηση, όταν μας καταδικάζετε σε αυτόν τον πρωτοφανή σιδηροδρομικό αποκλεισμό;

Τον Σεπτέμβριο του 2019 σας καταθέσαμε πρώτη ερώτηση με τίτλο «Η άνοδος του κυρίου Μητσοτάκη στη φετινή ΔΕΘ, βρήκε τη Θράκη χωρίς τρένα», 9/9/2019. Τον Ιούλιο του 2020 σας καταθέσαμε νέα ερώτηση με τίτλο «Απουσία δρομολογίων τρένων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» 7/7/2020. Στις 5/7/2021 σας καταθέσαμε και νέα ερώτηση με τίτλο «Η κυβέρνηση αδιαφορεί για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό ολόκληρης της Θράκης». Ενώ, τον Απρίλιο του 2022 σας καταθέσαμε Ερώτηση με τίτλο «Με όνειρα αντί για μελέτες περιμένει η κυβέρνηση να αλλάξει η εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου», 15/4/2022.

Τέλος, τον Ιανουάριο του 2023 σας καταθέσαμε Ερώτηση με τίτλο: «Προεκλογικό πυροτέχνημα η επιδότηση του σιδηροδρομικού κόστους σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη», 20/1/2023. Θα ήθελα λίγο να εξηγήσω στους αγαπητούς συναδέλφους τι ακριβώς έχει συμβεί. Ο κύριος Μητσοτάκης με τη Θράκη τότε χωρίς τρένο ήδη περίπου τρεισήμισι χρόνια, ήρθε στη Κομοτηνή στις 13/1/2023 ανακοινώνει την άμεση επιδότηση των τακτικών σιδηροδρομικών μεταφορών ώστε να μπορεί «μια μονάδα στην Ορεστιάδα να εφοδιάζεται με πρώτες ύλες και να διανέμει προϊόντα στην Αθήνα με το ίδιο κόστος». Έτσι μας έλεγε. Πρόκειται στη πραγματικότητα για θηριώδη ψέματα και απίστευτο θράσος από τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση σε βάρος των κατοίκων και των επαγγελματιών της Θράκης.

Το ερώτημα σήμερα παραμένει ως πού θα φτάσει αυτός ο εμπαιγμός των κατοίκων της Θράκης από την Κυβέρνηση;

Θα άρετε επιτέλους το συνολικό αποκλεισμό της Θράκης;

Θα δείξετε ότι πραγματικά ενδιαφέρεστε για τους ακρίτες κατοίκους της περιοχής ή θα συνεχίσετε να εμπαίζετε και να τους κοροϊδεύετε;

Τέλος να θυμίσω πως ήταν μια άλλη Κυβέρνηση όχι πολλά χρόνια πριν που συζητούσαμε και είχαν πέσει οι υπογραφές - με διακρατικές συμφωνίες μάλιστα - για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ενός έργου εξαιρετικά κρίσιμου για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη που όμως, δυστυχώς, έπεσε πάνω στον οδοστρωτήρα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Όχι άλλο εμπαιγμό, όχι άλλη υποκρισία για να τελειώνουμε με τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό.

Θέλουμε να μας πείτε ξεκάθαρα πότε θα ξαναλειτουργήσει το τραίνο στη Θράκη;

Μας είπατε ότι θα γίνει η σύνδεση Τοξότες – Καρβάλη που δεν έχουμε αντίρρηση όμως όταν όλη η γραμμή είναι ανενεργή και έχει σοβαρά προβλήματα υποδομής και ρημάζει είναι δύσκολο να το πιστέψουμε.

Ευχαριστώ πολύ. "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου

Κοινωνικά
Πολιτικά
Τοπικά