Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου
Το Υπουργείο Παιδείας αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία σχετική συζήτηση προχώρησε στη μετατροπή δύο σχολείων της Ξάνθης σε δημόσια Ωνάσεια σχολεία.
Το γεγονός αυτό, καθώς και το νομικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία αυτών των σχολείων δημιουργεί εύλογες ανησυχίες, προβληματισμούς και αντιδράσεις.
1) Η αναβάθμιση του εξοπλισμού και της υποδομής των δύο αυτών σχολείων θα ήταν πολύ σημαντική, αν την ίδια στιγμή δεν είχαμε σχολεία στο νομό μας που στεγάζονται σε κοντέινερ, που στάζουν, όταν βρέχει, σχολεία με απαρχαιωμένο εξοπλισμό. Να σημειωθεί ότι τα δύο αυτά σχολεία που επιλέχθηκαν ήταν κατά γενική ομολογία σε πολύ καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού σε σχέση με τα υπόλοιπα.
2) Τα σχολεία αυτά είχαν ήδη πολλές επιτυχίες και διακρίσεις σε διάφορους εκπαιδευτικούς τομείς και δε χαρακτηρίζονταν από κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες. Αντίθετα, υπάρχουν πολλά άλλα σχολεία στην ευρύτερη περιοχή μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα και χρειάζονται ενίσχυση.
3) Η επιλογή των μαθητών με εξετάσεις μοιραία θα οδηγήσει ένα μεγάλο αριθμό τους εκτός του σχολείου της γειτονιάς, καθώς ο αριθμός που θα υποδεχτούν θα είναι μικρότερος από τον τωρινό, αλλά και την απομάκρυνση από αυτά μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, όταν το ζητούμενο της εποχής είναι η συμπερίληψη. Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε και την έλλειψη επαρκών σχολικών κτιρίων στην πόλη της Ξάνθης για την υποδοχή των μαθητών που δεν θα επιλεγούν, αλλά και τη δυσκολία μετακίνησης προς αυτά, καθώς κατά βάση βρίσκονται στην περίμετρο της πόλης. Είναι γνωστή, άλλωστε, η χρονίζουσα κατάσταση της δημιουργίας του κτιρίου του 4ου ΓΕΛ και άλλων, όπως το 8ο Γυμνάσιο, το Μουσικό σχολείο, το ΕΕΕΕΚ.
4) Το προσωπικό των δύο αυτών σχολείων που ήταν αυτό που τόσα χρόνια τα οδήγησε σε επιτυχίες, σε καινοτόμα προγράμματα και δράσεις τιμωρείται στην πράξη με την απώλεια των οργανικών του θέσεων. Το γεγονός αυτό δεν ανατρέπει μόνο τον προσωπικό και επαγγελματικό προγραμματισμό των εκπαιδευτικών, αλλά δυσχεραίνει σημαντικά τις υπηρεσιακές μεταβολές και ανάγκες του εκπαιδευτικού προσωπικού όλου του νομού.
5) Για πρώτη φορά σε ένα δημόσιο σχολείο εκχωρείται μέρος της διοίκησης σε έναν ιδιωτικό φορέα. Μπορούμε όλοι να σκεφτούμε τις προεκτάσεις από τη γενίκευση ενός τέτοιου φαινομένου;
Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου