Εύη Στυλιανίδου: Όλα όσα συμβαίνουν, με πρόγραμμα και αίσθηση ευθύνης, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ξάνθης //Βίντεο

Καινοτομίες, Σχολικός Αθλητισμός, Αξιολόγηση, Συγχωνεύσεις και... ΕΔΕ

Παρουσίαση Πεπραγμένων από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης

Τα πεπραγμένα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ξάνθης παρουσίασε χθες η Διευθύντρια, κα Ευμορφία Στυλιανίδου, σε συνέντευξη τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Την πλαισίωσαν οι Διευθυντές των σχολείων κ. Βαγγέλης Σιάκας (20ο Δ.Σ. Ξάνθης), Χρήστος Γερακάκης (6ο Δ.Σ. Ξάνθης), Ιμάμ Τζιχάντ (Μειονοτικό Σχολείο Κενταύρου), καθώς και η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης, κα Ευφροσύνη Ντόκα.

Μία Εξαιρετικά Παραγωγική Χρονιά

Η κα Στυλιανίδου χαρακτήρισε τη φετινή σχολική χρονιά ως εξαιρετικά παραγωγική, τονίζοντας τη συνολική εύρυθμη λειτουργία όλων των τύπων σχολείων στην Ξάνθη (δημοτικά, ειδικά, νηπιαγωγεία, μειονοτικά και πειραματικά).
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στην Ειδική Αγωγή, αναφερόμενη στις δομές παράλληλης στήριξης, τα ειδικά σχολεία, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και τους σχολικούς νοσηλευτές.

Εξήρε τη συμβολή των τμημάτων υποδοχής στην ενίσχυση της ελληνομάθειας για αλλόγλωσσους μαθητές και υπογράμμισε τη σημαντική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα σχολικής βίας και καινοτόμων δράσεων.

Καινοτόμα Προγράμματα

Ανάμεσα στα προγράμματα που υλοποιήθηκαν φέτος, ξεχώρισαν:

  • δράσεις ενεργού πολίτη,
  • εκπαιδευτική ρομποτική,
  • φιλαναγνωσία (σε 16 σχολικές βιβλιοθήκες),
  • νέα βιβλία Λογοτεχνίας για τις τρεις πρώτες τάξεις του Δημοτικού,
  • εκπαιδευτικά προγράμματα τοπικής ιστορίας και γεωγραφίας (με προγραμματισμό για την επόμενη χρονιά),
  • συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus και eTwinning.

Ένα από τα έργα αυτά θα παρουσιαστεί στην εκδήλωση της 10ης Ιουνίου στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.

Συγχωνεύσεις και Αναστολές Σχολείων

Αναφορικά με συγχωνεύσεις, ανακοινώθηκε:

  • Πρόταση συγχώνευσης 9ου και 18ου Δημοτικών Σχολείων λόγω μείωσης μαθητικού πληθυσμού.
  • Καμία πρόθεση συγχώνευσης για τα σχολεία 4ο-12ο και 5ο-10ο.

Επίσης, εξηγήθηκε ότι η παύση λειτουργίας σχολείων (δημοσίων ή μειονοτικών) σχετίζεται αποκλειστικά με υπογεννητικότητα και αριθμητικά δεδομένα, όχι με πολιτικές σκοπιμότητες.

«Δεν Κρύβουμε Τίποτα»

Η κα Στυλιανίδου ξεκαθάρισε πως κάθε καταγγελία, ακόμη και ανώνυμη, εξετάζεται ενδελεχώς. Όπου απαιτείται, προχωρούν πειθαρχικοί έλεγχοι (ΕΔΕ), χωρίς διάθεση συγκάλυψης ή αποσιώπησης.

 

Σχολική Βία και Ενημέρωση

Έμφαση δόθηκε στο φαινόμενο της σχολικής βίας και στις δράσεις πρόληψης και επιμόρφωσης. Παρουσιάστηκαν τα βήματα ευαισθητοποίησης τοπικών κοινωνιών μέσω ενημερώσεων και βιωματικών εργαστηρίων.
Η κα Στυλιανίδου σημείωσε πως «παρά το σημαντικό έργο, η συμμετοχή των γονέων παραμένει περιορισμένη».
Τόνισε επίσης τη σημασία της πλατφόρμας καταγραφής περιστατικών και των ομάδων διαχείρισης στα σχολεία, επισημαίνοντας πως φέτος καταγράφηκε μόνο ένα περιστατικό, το οποίο αποδείχθηκε αβάσιμο.

Σχολικός Αθλητισμός και Συμμετοχή Γονέων

Η Διεύθυνση προώθησε και ενίσχυσε τις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες, με κορυφαίο παράδειγμα τη συμμετοχή περίπου 700 μαθητών της Γ’ Δημοτικού στο Κολυμβητήριο Ξάνθης.
Ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκαν σχολικές εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις και σχολές γονέων σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ενδυναμώνοντας τον ρόλο των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών

Αναφορικά με την αξιολόγηση, η κα Στυλιανίδου υπογράμμισε ότι «δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε», δηλώνοντας πως από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς την τελευταία τετραετία, μόλις 7 αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Τόνισε ότι ο θεσμός είναι υποστηρικτικός και θα συνεχιστεί.

Στήριξη από Φορείς – Συνεργασίες

Η Διεύθυνση επωφελήθηκε από δωρεές του οργανισμού «Μαζί για το Παιδί», που ενίσχυσε 48 σχολικές μονάδες, καθώς και από το ΓΕΣ και το Δ’ Σώμα Στρατού, προσφέροντας εκπαιδευτικό και τεχνολογικό εξοπλισμό.

Πειραματικά Σχολεία και Σχολικά Γεύματα

Η Διεύθυνση αναφέρθηκε επίσης στη θετική ανταπόκριση στα Πειραματικά Σχολεία, τα οποία από 80 παιδιά έχουν φτάσει τα 130.

 Παρουσιάστηκε επίσης η πορεία των Σχολικών Γευμάτων, με διάκριση ως προς τη συμμετοχή των δήμων και ανοιχτή πρόθεση για διεύρυνση του προγράμματος.

 

 

 

 

 

 

 

Βίντεο - Επεξεργασία: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου

Ρεπορτάζ: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Πολιτιστικά
Τοπικά