Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημιουργεί ένα περιβάλλον αυτονομίας και αξιοπρέπειας για ηλικιωμένους και ΑμεΑ

«Οι πολίτες της Περιφέρειας μας δικαιούνται ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, που διασφαλίζει την αυτονομία και την αξιοπρέπεια. Με τη νέα υπηρεσία για την υποστήριξη της αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κάνει ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας και την προαγωγή της ποιότητας ζωής ηλικιωμένων και ατόμων με αναπηρία».

Την ένταξη της Πράξης «Υπηρεσίες Υποστήριξης Αυτόνομης Διαβίωσης και Ασφαλούς Γήρανσης των κατοίκων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», προϋπολογισμού 1.999.800 ευρώ, στο Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021-2027», υπέγραψε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Το έργο έχει ως στόχο τη λειτουργία μιας κεντρικής υπηρεσίας υποστήριξης ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ, που χρήζουν κοινωνικής πρόνοιας και υποστήριξης από τη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία θα είναι στην αρμοδιότητα της «Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας».

Ωφελούμενοι δύναται να είναι:

Ηλικία 60 ετών και άνω οι οποίοι έχουν προβλήματα υγείας, ζουν μόνοι τους ή/και δεν μπορούν να υποστηριχθούν επαρκώς από το άτομο που διαμένει μαζί τους.

Ηλικία που μπορεί να είναι και κάτω των 60 ετών οι οποίοι ανήκουν στην ομάδα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑΜΕΑ), ζουν μόνοι τους ή/και δεν μπορούν να υποστηριχθούν επαρκώς από το άτομο που διαμένει μαζί τους.

Η κοινωνική υπηρεσία τηλεφροντίδας στοχεύει στην υποστήριξη της αυτόνομης διαβίωσης στο σπίτι τους, ατόμων που κινδυνεύουν λόγω ηλικίας, προβλημάτων υγείας ή κοινωνικής απομόνωσης, προσφέροντας εξατομικευμένη προσοχή που μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες ασφαλείας, να μειώσει το αίσθημα της μοναξιάς στην καθημερινή ζωή, να ενισχύσει την ανεξαρτησία, να ανιχνεύσει και να αποτρέψει επικίνδυνες καταστάσεις.

Περιλαμβάνει 24ωρη παρακολούθηση των ωφελούμενων μέσω ειδικών συσκευών (συσκευές κατ’ οίκον παρακολούθησης με κουμπί πανικού, συσκευές κατ’ οίκον παρακολούθησης με ανίχνευση πτώσης & κουμπί πανικού, συσκευές παρακολούθησης και εντοπισμού θέσης εκτός σπιτιού) οι οποίες δίνονται και εγκαθίστανται στον ωφελούμενο.

Δίνει αφενός τη δυνατότητα στους ωφελούμενους να επικοινωνούν άμεσα με Κέντρο Διαχείρισης Κλήσεων, αμφίδρομα και με ανοιχτή ακρόαση, πιέζοντας απλά το κουμπί πανικού, 24 ώρες το 24ωρο και όλες τις ημέρες του χρόνου, χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούν από τη θέση τους ή να επιλέξουν οποιοδήποτε αριθμό, αφ’ ετέρου στο προσωπικό του κέντρου να ενημερώνεται αυτόματα στην περίπτωση έκτακτου συμβάντος και να προχωρεί στις απαιτούμενες ενέργειες, ανταποκρινόμενο άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη ή επιθυμία του ηλικιωμένου. Ακόμα και αν ο ωφελούμενος δεν είναι σε θέση να απαντήσει, η 24ωρη υπηρεσία στέλνει αμέσως βοήθεια, κάποιο εθελοντή γείτονα, μέλος της οικογένειάς του, ασθενοφόρο, την Άμεση Δράση, την Πυροσβεστική.

Η Περιφέρεια αποκτά με τη μορφή υπηρεσίας τις απαραίτητες υποδομές (χώρος λειτουργίας, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεπικοινωνιακές και πληροφορικές υποδομές) και ανθρώπινους πόρους (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) για την παροχή της υπηρεσίας 24ωρης παρακολούθησης. Η υπηρεσία αφορά συνολικά 1.500 ωφελούμενους για 36 μήνες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου 

Κοινωνικά
Τοπικά