Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλά κενά εκπαιδευτικών στη ΔΔΕ Ξάνθης.
Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών που προηγήθηκαν τον Αύγουστο του '25 ήταν ελάχιστοι, καθώς η μετατροπή δύο σχολείων σε Ωνάσεια προκάλεσε τεχνηέντως πληθώρα υπεράριθμων στερώντας με αυτόν τον τρόπο από τη ΔΔΕ Ξάνθης πάρα πολλούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Το αποτέλεσμα είναι ότι μπαίνοντας στο τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου τα κενά παραμένουν τεράστια, ειδικά σε βασικές ειδικότητες και σε πανελλαδικά μαθήματα.
Όσο για τα πολυδιαφημισμένα Ωνάσεια σχολεία, αφού προηγουμένως απογυμνώθηκαν από το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που επί χρόνια τα στελέχωνε με ιδιαίτερη επιτυχία, προχώρησαν με αρκετή καθυστέρηση σε προσλήψεις πολλών αναπληρωτριών/ών.
Και ενώ η πρόσληψη αναπληρωτριών/ών είναι το ζητούμενο για όλα τα σχολεία, αποτελεί τεράστια διάκριση και μεγάλη πρόκληση να έχουμε υπερκάλυψη των κενών των Ωνάσειων (σε ορισμένες ειδικότητες προσλήφθηκαν περισσότερες/οι εκπαιδευτικοί από τις ανάγκες) τη στιγμή που στα υπόλοιπα σχολεία της ΔΔΕ Ξάνθης τα κενά παραμένουν και πολλά και ακάλυπτα.
Το πιο κραυγαλέο μάλιστα παράδειγμα διάκρισης είναι ότι δόθηκε η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς, που είχαν προσληφθεί στην πρώτη φάση προσλήψεων και είχαν ήδη τοποθετηθεί σε σχολεία, να προσληφθούν εκ νέου στα Ωνάσεια και να μετακινηθούν εκεί δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερα κενά στις σχολικές μονάδες της ΔΔΕ Ξάνθης. Φυσικά,οι αναπληρώτριες/τές δεν αμείβονται από το Ίδρυμα Ωνάση, αλλά από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο με τον τρόπο αυτό διαχωρίζει εμφανέστατα τα σχολεία δημιουργώντας δομές δύο ταχυτήτων.
Αναμένουμε την άμεση διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτριών/ών με την κάλυψη όλων ανεξαιρέτως των κενών και ζητούμε από τις/τους συναδέλφισσες/ους διευθύντριες/τές των σχολικών μονάδων να μην προβαίνουν με ευκολία στην επιβολή υποχρεωτικών υπερωριών στις/στους εκπαιδευτικούς, που και το ωράριό τους ανατρέπουν και απαράδεκτα χαμηλή αμοιβή προσφέρουν.
Δεν μπορεί να επωμίζονται οι εκπαιδευτικοί την αδυναμία του Υπουργείου να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στην υποχρέωση κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών.
Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου