Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου
Σε ανάρτησή του ο Χαράλαμπος Ευστρατίου, θέτει ερωτήματα σχετικά με τις συνέπειες που θα επιφέρει η παράδοση της Εγνατίας Οδού στην ΤΕΡΝΑ.
Ο Πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Ξάνθης, σημειώνει:
Ένα ζήτημα που, αν δεν το ανεδείκνυαν τα Νομαρχιακά Τμήματα της ΑΔΕΔΥ Έβρου και Ξάνθης, θα είχε περάσει «στα ψιλά», μακριά από το βλέμμα της κοινής γνώμης.
Εγνατία Οδός ... Παραδίδεται στην ΤΕΡΝΑ για 35 χρόνια
Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην ΤΕΡΝΑ για τις επόμενες τρεις δεκαετίες και πλέον σηματοδοτεί όχι απλώς αλλαγή διαχειριστή, αλλά την οριστική αποχώρηση του Δημοσίου από έναν από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της χώρας. Ο ιδιώτης αναλαμβάνει πλήρως λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση, ενώ το κράτος περιορίζεται σε ρόλο θεατή με εποπτικές αρμοδιότητες που μένει να φανεί πόσο ουσιαστικές θα είναι.
Παρότι η σύμβαση υπόσχεται αναβαθμίσεις, αφήνει ανοιχτό το παράθυρο για αυξήσεις στα διόδια, ένα σενάριο που μοιάζει περισσότερο με βεβαιότητα παρά με πιθανότητα. Στο τραπέζι βρίσκεται και η Κατάργηση των δωρεάν διελεύσεων για τους κατοίκους Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης και Ξάνθης, ένα μέτρο που θα πλήξει άμεσα τοπικές κοινωνίες που ήδη επιβαρύνονται οικονομικά.
Οι διαβεβαιώσεις περί καλύτερης συντήρησης και αυξημένης ασφάλειας έρχονται να καλύψουν κενά που, κατά γενική ομολογία, υπήρχαν στη δημόσια διαχείριση. Ωστόσο, η παραχώρηση εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το τίμημα της ιδιωτικοποίησης, ποιος πραγματικά θα ωφεληθεί και ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό;
Και σε αυτό το πλαίσιο, γίνεται όλο και πιο εμφανής ο κίνδυνος η Εγνατία να μετατραπεί σε έναν δρόμο που οι πολίτες της περιφέρειάς μας δεν θα μπορούν πια να χρησιμοποιούν εύκολα για τις καθημερινές τους ανάγκες, καθώς το κόστος των διοδίων θα αυξάνεται συνεχώς. Ενώ, αντίθετα, θα γεμίζει ολοένα και περισσότερο με βαρέα οχήματα και διεθνείς μεταφορές που θα εκμεταλλεύονται τον άξονα για εμπορικούς σκοπούς.
Η ανάγκη αυστηρού και αδιάλειπτου ελέγχου είναι πλέον επιτακτική. Διαφορετικά, η Εγνατία κινδυνεύει να μετατραπεί από δημόσιο αγαθό σε εργαλείο κερδοφορίας, με το κοινωνικό όφελος να υποχωρεί στο περιθώριο.
Ακούει κανείς ; ; ;
Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου



