Οφέλη του θεάτρου για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού:
Δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης : Το θέατρο προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία να βιώσουν τις καταστάσεις του εκφοβισμού μέσα από την αναπαράσταση. Αυτό δημιουργεί μια συναισθηματική σύνδεση με τους χαρακτήρες και τις καταστάσεις, ενσωματώνοντας την κατανόηση των συνεπειών του εκφοβισμού, καθώς και των τρόπων αντιδράσεων.
Ενίσχυση της ενσυναίσθησης : Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μπουν στη θέση του θύματος, του δράστη και των παρατηρητών, ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και την κατανόηση των διαφορετικών προοπτικών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να αποδοκιμάζουν την αδικία, ενώ παράλληλα κατανοούν την επίδραση των πράξεών τους στους άλλους.
Δημιουργία ανοιχτού διαλόγου : Το θέατρο δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με ασφάλεια, προωθώντας έναν ανοιχτό διάλογο για θέματα όπως ο εκφοβισμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η σημασία της συνεργασίας.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων : Μέσω θεατρικών δραστηριοτήτων και ασκήσεων, οι μαθητές εξασκούν πρακτικές επίλυσης συγκρούσεων, μαθαίνοντας πώς να διαχειρίζονται τις διαφορές τους με σεβασμό και ευγένεια, χωρίς την ανάγκη της βίας ή της περιθωριοποίησης.
Ενδυνάμωση της ομάδας : Το θέατρο ως συλλογική τέχνη απαιτεί συνεργασία και σεβασμό μεταξύ των μελών. Η συνεργασία σε θεατρικές δραστηριότητες ενισχύει την αίσθηση του «ανήκειν» και της ομάδας, που αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο για την πρόληψη του εκφοβισμού.
Διαχείριση συναισθημάτων : Η θεατρική έκφραση προσφέρει έναν ασφαλή χώρο για την ένωση συναισθημάτων, όπως θυμός, φόβος ή απογοήτευση. Οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο, μειώνοντας τις πιθανότητες για επιθετική συμπεριφορά.
Ανάμεσα στους στόχους της δράσης είναι η συνεισφορά στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και ενσυναίσθησης, η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού με θετικά και δημιουργικά μέσα, η ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλοϋποστήριξης μεταξύ των μαθητών.
Η δράση έχει ήδη πραγματοποιηθεί σε σχολεία της Σμίνθης και της Γλαύκης και συνεχίζεται για όλο τον Δεκέμβριο και σε άλλα σχολεία του Δήμου Μύκης.
Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου







