Ηλεκτροκίνηση δημοτικών οχημάτων
Η εξοικονόμηση των καυσίμων σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και η μη καταβολή τελών κυκλοφορίας, είναι από τα βασικά πλεονεκτήματα της χρήσης τέτοιων οχημάτων, ενώ μόλις με ένα ευρώ, κόστος χρήσης ηλεκτρικού ρεύματος, οι οδηγοί των ηλεκτροκίνητων θα μπορούν να διανύσουν από 80 έως 100 χλμ.
Σημειώνεται ότι η επιθυμητή αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα επιτευχθεί με χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά ή Εθνικά Κονδύλια, χωρίς την ελάχιστη επιβάρυνση των δημοτών.
Σε ότι αφορά τη φόρτιση των οχημάτων, αυτή μπορεί να γίνει είτε με την δημιουργία ανάλογων σταθμών σε δρόμους της χώρας, σε πρατήρια υγρών καυσίμων, ή στο σπίτι με τη χρήση μιας απλής πρίζας σούκο.
Η φόρτιση διαρκεί περίπου 6 έως 7 ώρες. Όμως υπάρχουν και φορτιστές ταχείας φόρτισης, διάρκειας 20 έως 25 λεπτών, ωστόσο αυτή η επιλογή κοστίζει περισσότερο.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, σε τρεις κατηγορίες.
Πρόκειται για τα αμιγώς ηλεκτρικά, που χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες. Τα υβριδικά, τα οποία έχουν και βενζινοκινητήρα αλλά και φορτίζουν τη μπαταρία από το σχετικό δίκτυο και τέλος η τρίτη κατηγορία, που χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα για να κινήσει τη γεννήτρια των μπαταριών.
Στις σκέψεις των μελών του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων και της Δημοτικής Αρχής, είναι η χρήση τέτοιων οχημάτων στον τομέα της καθαριότητας. Λεωφορεία και Αστικά λεωφορεία μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτροκίνηση για τη καθημερινή λειτουργία τους.
Η χρηματοδότηση των παραπάνω δράσεων επιτυγχάνεται, τόσο μέσω του ΕΣΠΑ, όσο και μέσω του "Πράσινου Ταμείου" του ΥΠΕΚΑ, καθώς και από Ευρωπαϊκά Προγράμματα μέσω του γραφείου των Βρυξελλών. Τα προγράμματα αυτά διεκδικούνται, κατόπιν συνεργασίας Δήμων από όλη την Ευρώπη, όπου παρατηρούνται κοινές συνιστώσες.
Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη
Αφορά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, χωρίς ωστόσο να διακυβεύεται η ικανότητα των μελλοντικών γενεών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες.
Μεταξύ των στόχων που προβλέπει η εφαρμογή της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης είναι η αποκατάστασις του οικονομικού ιστού των πόλεων και η λειτουργία του ως κινητήρια δύναμη στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων.
Επιπλέον προβλέπεται η αναβάθμιση υποβαθμισμένων - έως τώρα - περιοχών, κοινωνικά και περιβαλλοντολογικά.
Άμεση αντιμετώπιση των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης, με την αναζωογόνηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και την ανασυγκρότηση των κοινωνικών υποδομών.
Προώθηση της σύνδεσης καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στο αστικό περιβάλλον, με αιχμή τη στρατηγική της έξυπνης εξειδίκευσης.
Ανάκτηση του δημόσιου χώρου και ανάπτυξη δομών κοινωνικής οικονομίας, καθώς και στέγαση με την ενεργό συμμετοχή των πολιτών.
Από όλα αυτά σήμερα γίνεται περισσότερο εμφανής και κατανοητός, ο σπουδαίος ρόλος που καλείται να παίξει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, στη συνοχή και στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Σύνταξη: Παναγιώτα Χατζηθεοδώρου
Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου