Ο Μοναχός π. Νίκων Νεοσκητιώτης στην Ξάνθη. Ομιλία μέ θέμα: «Ἡ Προσευχή». "Η πίστη ανοίγει δρόμους" το μήνυμα του Ευαγγελίου σήμερα.

Γνωστοποιεῖται ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Ξάνθης και Περιθεωρίου, ὅτι τήν Κυριακή, 8η Μαρτίου 2015 στις 18:00, κατά τήν διάρκεια τῆς ἀκολουθίας τοῦ Β΄ Κατανυκτικοῦ  Ἑσπερινοῦ  στόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας Ξάνθης, θά ὁμιλήσει ὁ Ὁσιολογιώτατος Μοναχός π. Νίκων Νεοσκητιώτης μέ θέμα: «Ἡ Προσευχή».

 

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«η πιστη ανοιγει δρομουσ»

Ιδιαίτερη εντύπωση κάνει ότι ο Χριστός στην σημερινή Ευαγγελική Περικοπή θεραπεύοντας τον παραλυτικό δεν αναφέρεται στην πίστη του αρρώστου, που τελικά γίνεται καλά, αλλά στην πίστη εκείνων που τον μεταφέρουν. Στο θαύμα που περιγράφεται στο σημερινό Ευαγγέλιο είναι παρούσα μια πίστη συλλογική, που προϋποθέτει συνεργασία, κοινό προγραμματισμό, κοινή ενέργεια.

Όταν η αδιαφορία του κόσμου τους φράζει σαν τείχος την πόρτα του σπιτιού, στο οποίο βρίσκεται ο Ιησούς, αυτοί καταφέρνουν να ανοίξουν πέρασμα από το πιο απίθανο μέρος. Ανεβαίνουν στη στέγη, δημιουργούν ένα μεγάλο άνοιγμα στην οροφή και κατεβάζουν τον παραλυτικό καταμεσίς στο πλήθος μπροστά στο διδάσκαλο.

Όταν με κίνητρο την αγάπη η προσωπική πίστη του ενός συνταιριάζει με εκείνη των άλλων, η έντασή της πολλαπλασιάζεται. Οι μαθητές του Χριστού από την αρχή δεν έμειναν μονάδες∙ συγκεντρώθηκαν γύρω Του και αποτέλεσαν ένα ιερό σύλλογο. Στη συνέχεια, με την παρουσία του Παρακλήτου συνέστησαν την Εκκλησία. Στη μεγάλη αυτή οργανική ενότητα η πίστη, η αγάπη και η προσευχή του κάθε πιστού ενισχύονται από την παρουσία των άλλων.

Η ανταπόκριση του Χριστού στη συλλογική πίστη των ανθρώπων αυτών είναι άμεση, θεραπεύει τον ασθενή, αλλά τα λόγια Του δημιουργούν έκπληξη. Απευθυνόμενος στον παραλυτικό του λέγει: «Τέκνον, αφέωνταί σοι αι αμαρτίαι σου». Ο Χριστός δεν στέκει στην επιφάνεια. Ο λόγος Του εισδύει στην καρδιά του προβλήματος.

Πηγαίνει σ’ ένα βαθύτερο επίπεδο, κατ’ ευθείαν στην ουσία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του παραλυτικού, η συνάφεια ασθενείας και αμαρτίας, και συνεπώς η σχέση συγχωρήσεως και θεραπείας ήταν άμεση. Από κει έπρεπε να αρχίσει η θεραπεία, από την απομάκρυνση της νοσογόνου αιτίας, με τη συγχώρηση. Η πρώτη λέξη, «τέκνον», επανορθώνει τη διαταραγμένη σχέση του παραλυτικού με το Θεάνθρωπο και αποτελεί τον πρόλογο της αφέσεως των αμαρτιών και της οριστικής θεραπείας.

 Οι θεραπείες αυτές αποτελούν «σημεία» και προμηνύματα της γενικότερης υπέρβασης της ανθρώπινης οδύνης, και αντιφεγγίζουν την τελική και παγκόσμια νίκη του Χριστού πάνω στην αμαρτία και στην κάθε λογής αρρώστια, την έλευση της Βασιλείας του Θεού, της βασιλείας της αγάπης, που άρχισε ήδη να χαράζει μέσα στην ιστορία με την επί γης έλευσή Του, για να ολοκληρωθεί στην Δευτέρα εν δόξη Παρουσία Του. 

 

Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου

Θρησκευτικά
Τοπικά