Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου
Ευχαριστήρια επιστολή του ΕΠ.Ε.Σ. των ΔΗΜΩΣ (Γυμνάσιο & ΓΕΛ) Ξάνθης με την ολοκλήρωση της πρώτης σχολικής χρονιάς ως «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία»
Με την ολοκλήρωση μιας ιστορικής και εξαιρετικά δημιουργικής σχολικής χρονιάς, το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.) του Δημόσιου Ωνασείου Ημερήσιου Γυμνασίου και του Δημόσιου Ωνασείου Γενικού Λυκείου Ξάνθης (ΔΗΜΩΣ), με επικεφαλής την Πρόεδρο του ΕΠ.Ε.Σ. και Καθηγήτρια του Δ.Π.Θ., κ. Ζωή Γαβριηλίδου, αισθάνεται την ανάγκη να εκφράσει τις πιο θερμές, εγκάρδιες και επίσημες ευχαριστίες του προς όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή υλοποίηση αυτού του πρωτοποριακού θεσμού.
Η πρώτη χρονιά λειτουργίας των σχολείων μας ως «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» επισφραγίστηκε από απόλυτη επιτυχία, θέτοντας στέρεες βάσεις για το μέλλον της εκπαίδευσης στην περιοχή μας.
Στο πλαίσιο αυτό, εκφράζουμε τις βαθύτατες ευχαριστίες μας:
. Προς τη Διοικούσα Επιτροπή των ΔΗΜΩΣ (ΔΕΔΗΜΩΣ), την Πρόεδρό της, κ. Σοφία Λαμπροπούλου και τα αξιότιμα μέλη της για τη συνεχή οργανωτική και καθοδηγητική τους συμπαράσταση. Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε την Πρόεδρο της ΔΕΔΗΜΩΣ, κ. Σοφία Λαμπροπούλου, την κ. Στέλλα Τάτση, μέλος της ΔΕΔΗΜΩΣ και Υπεύθυνη Υποτροφιών του Ιδρύματος Ωνάση και την κ. Λαμπρινή Παπατσίμπα, μέλος της ΔΕΔΗΜΩΣ και με μακρά και πολύτιμη εμπειρία ως Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων του ΥΠΑΙΘΑ, για την πρόσφατη επίσκεψή τους στις σχολικές μας μονάδες, όπου με πραγματικό ενδιαφέρον αφουγκράστηκαν τις ανάγκες, τις αγωνίες και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών μας.
. Προς το Ίδρυμα Ωνάση, για την πολυδιάστατη, γενναιόδωρη και καθοριστική συμπαράστασή του σε υλικοτεχνικό, οργανωτικό, επιμορφωτικό και οικονομικό επίπεδο. Καταλυτική υπήρξε η συμβολή του στην εξαιρετική εμπειρία της λειτουργίας των Ομίλων Αριστείας και Δημιουργικότητας, 45 ομίλων στο Γυμνάσιο και 67 στο ΓΕΛ, που διεύρυναν τους ορίζοντες των μαθητών/τριών μας.
. Προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και προσωπικά την κ. Μαριγούλα Κοσμίδου, η οποία στήριξε εμπράκτως και με θέρμη τον θεσμό, καθώς και τους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν το βάρος της υλοποίησής του.
. Προς τη Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ξάνθης, κ. Μάλαμα Σιδηροπούλου, η οποία από την πρώτη στιγμή συμπαρατάχθηκε στο πλευρό μας, ανταποκρινόμενη άμεσα, θεσμικά και αποτελεσματικά σε όλες τις ανάγκες που προέκυψαν.
. Προς την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ), για την ουσιαστική και συνεχή συνδρομή της στην καθημερινή, ασφαλή μετακίνηση των μαθητών μας, υποστηρίζοντας έμπρακτα το διευρυμένο ωράριο και το απαιτητικό πρόγραμμα των Ομίλων.
. Προς τον Δήμο Ξάνθης και το Γραφείο Παιδείας, που στάθηκαν σταθεροί αρωγοί στις καθημερινές λειτουργικές ανάγκες των σχολείων μας.
Ένας Δίκαιος και Δημόσιος Έπαινος στην Καρδιά των Σχολείων μας
Η επιτυχία αυτής της χρονιάς ανήκει δικαιωματικά στους ανθρώπους που αποτελούν την ψυχή των Ωνάσειων Σχολείων, στους οποίους οφείλεται ένας δημόσιος έπαινος
Στους Εκπαιδευτικούς μας εκφράζουμε την απεριόριστη ευγνωμοσύνη μας για τον επαγγελματισμό και το περίσσευμα ψυχής και προσωπικού χρόνου που κατέθεσαν. Ιδιαίτερος, δίκαιος και δημόσιος έπαινος αξίζει στους εκπαιδευτικούς των δύο Ωνάσειων σχολείων της Ξάνθης για την εξαιρετική υλοποίηση του απαιτητικού θεσμού των Ομίλων. Η ικανότητά τους να συνεργάζονται αρμονικά, να ανοίγουν τις τάξεις τους μέσω της ετεροπαρατήρησης, να ενσωματώνουν καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία και να αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τα καθημερινά προβλήματα, αναβάθμισε ριζικά το κύρος των σχολείων.
Στους Μαθητές και τις Μαθήτριές μας. Αγαπητά μας παιδιά, σας συγχαίρουμε μέσα από την καρδιά μας για την ωριμότητα, τον ενθουσιασμό και τη διαρκή, ενεργή συμμετοχή σας στους δεκάδες ομίλους. Αποδείξατε ότι η νεολαία της Ξάνθης διψά για γνώση, δημιουργία και καινοτομία. Είμαστε βαθιά υπερήφανοι για εσάς.
Στους Γονείς και Κηδεμόνες των σχολείων μας. Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλατε το νέο αυτό εγχείρημα. Αναγνωρίσατε έμπρακτα τον πολυσύνθετο ρόλο των εκπαιδευτικών και ενισχύσατε τους δεσμούς εμπιστοσύνης μεταξύ σχολείου και οικογένειας, στηρίζοντας τα παιδιά σας στο διευρυμένο και απαιτητικό αυτό πρόγραμμα.
Η σχολική χρονιά ολοκληρώνεται αφήνοντας πίσω της μια σπουδαία ψηφιακή και παιδαγωγική παρακαταθήκη. Η επιτυχής λειτουργία των Ομίλων / Συνόλων/Ομίλων Ενισχυτικής των ΔΗΜΩΣ της Ξάνθης απέδειξε στην πράξη ότι ο συλλογικός προγραμματισμός μπορεί να μετατρέψει τη σχολική μονάδα σε ένα σύγχρονο, ελκυστικό και συμπεριληπτικό εργαστήρι ζωής, έτοιμο να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του μέλλοντος.
Όλα τα παραπάνω θετικά σημεία αποτελούν μια πολύτιμη βάση για τα Δημόσια Ωνάσειο Σχολεία - Γυμνάσιο και Λύκειο Ξάνθης. Η ισχυρή σύνδεση των εναλλακτικών μορφών διδασκαλίας με τη δημιουργική λειτουργία των ομίλων απέδειξε ότι το δημόσιο σχολείο μπορεί να προσφέρει μια ολιστική, ελκυστική και αποτελεσματική μαθησιακή εμπειρία που αξίζει να συνεχιστεί και να αποτελέσει φωτεινό οδηγό για τα επόμενα έτη.
Κλείνοντας αυτό το συναρπαστικό πρώτο κεφάλαιο, το ΕΠ.Ε.Σ. των ΔΗΜΩΣ Ξάνθης εύχεται ολόψυχα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους, ένα ξεκούραστο και γεμάτο όμορφες στιγμές καλοκαίρι!
Καλή αντάμωση, με νέες ευκαιρίες τον Σεπτέμβριο!
Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου



